marně na kovárně ani ´úchytygrafity jsem nenašla, jako skrytý rým. je to ztraceno v textu. ale nevadilo mi to, básni bych toto rozhodně nevytkla.
celkově se mi ale nečte nijak dobře.
za kavky netýkavky a za poslední sloku T
forest: Hluchá - nekomunikuje s ostatními, neladí k nim. Není to žádné nespravedlivé hodnocení (a kdyby bylo, já mohu nespravedlivě hodnotit). Je to můj názor a nebudu se za něj omlouvat.
// Když nespravedlivě hodnotíš, rušíš tím základní pravidlo fair play -> vést polemiku čestně a bez faulů vědomé nespravedlnost a přehánění. Ani já, ani ty neurčujeme konečné pravdy; tvoje čtenářské právo je mínit, že něco neladí s ostatním a samozřejmě na to upozornit; právem autora je vysvětlit ti autorský záměr, pokud tě to nepřesvědčí natolik, abys zachoval slušnost a odstup, nejlépe je dialog ukončit a přečíst si něco, kde to ladí a není hluché. Prostě nelze ve slušném prostředí, kde má být fair play na prvním místě, směšovat právo na vlastní názor s tvrzením korektivity -> správnosti užití; poetický text nejsou fakta o silážování jablek, kde je možné určit chybu, v poezii lze kritizovat pouze nevědomost užití, nezáměrnost, neuvědomění si významu. Předpokládám, že máš opět jiný názor, to můžeš, ale pro dialog mezi námi dvěma tvůj přístup nestačí; tvoje invektivy mne totiž nezajímají.
forest: nevedeš polemiku v duchu fair play; vysvětli mi jenom proč jsi použil slovo "hluchá"; je to důležité, protože jsi tím vyjádřil neprávem hodnocení; rýmy tam jsou a jsou záměrně "daleko několik kilometrů", což je další sarkasmus; jestliže tam ty rýmy jsou, na čemž jsme se už shodli, měl by ses omluvit nebo vysvětlit pejorativní slovo "hluchá";
forest: na začátku píšeš: ta první je úplně hluchá k těm ostatním; ale není to pravda, proč by tvůj dojem měl mít větší důležitost než něčí zvuková zkušenost a představivost vtělená do záměru; tady je jasná hrubost při čtení a identifikaci "chyby", která nemůže být chybou, když je záměrem, aby se rým vynořoval a podvědomě zrychloval rytmus; záměr se ti může nelíbit, ale není to chyba, takže ta strofa není hluchá k těm ostatním, to ty jsi hluchý k tomuhle způsobu navozování, protože vyžaduje pořádek a pravidelnost, což je pouhý návyk; takže ve vší slušnosti, dodržuj úctu sám a pak se ti jí dostane;
forest: a ty? tvoje ošemetné čtení si začalo, nepíšu pár měsíců a taky vím dostatek o rétorice i poetice; to bys mohl přijít a říct: nejsem si jist, ale ten rytmus napoprvé nechápu a neuměl bych to říct; ale ty přijdeš a víš jak špatně jsem to vymyslel; tak kdo si je sebejistější?
forest: já vim, jak něco není tuc tuc, plác na voko, polopatě, tak nic .)
v 1 strofě .))
marně / Na kovárně
úchyty / grafiti
tak já chápu, co se tím skrytým rýmem má rozumět, je v básni dvakrát: kovadliny-stíny + kraje-tramvaje.. termín skrytý rým znám teda leda z písmáku, asi se moc nepoužívá
nevim, no, asi je to tak schválně, ale na mě takové verše působí, jako když se autor snažil rýmovat a povedlo se mu to jen někde
já vím, druhá, třetí a pátá sloka jsou rýmované s těmi případnými vnitřními rýmy, čtvrtá částečně a první asi vůbec, a zřejmě proto mám pocit, že někde rýmy scházejí.. je to čistě můj subjektivní dojem
Pak by ovšem páchaly...
"Kovadliny" x "stíny", " baldy mery" x "revolvery" - má to rytmus i rýmy, pro mě i melodii a obrazy...
heartrate: je tam páchli, jakože jednou a smrdělo to.. druhak rýmy tam jsou v každé strofě, ale je to tzv. skrytý rým, když budeš hledat, tak zjistíš, že závěr se rýmuje již skoro pravidelně AB;
možná tam mělo být páchali
u téhle básně jako by mi scházely rýmy, i když jinak mám volný verš ráda
Trochu mi nesedne "i" ve spojení "páchli grafiti", asi bych dal "a".
Od "a pak" to má pro mě jiskru i náboj,
Marek
jako dvě embrya
tramvají do ria
či snad tvá půlka
do akapuůůůla
chočet?
nahlas mi prosím
jízdenek
počet*
no jo, tam to nedojelo, jen do Acapulka .)