Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePlzeň posadila Barcelonu na zadek!
Autor
Melanmanch
Plzeň dobyla Evropu!
Stadion v Edenu si včera večer vypůjčil, kromě plzeňských fotbalistů, i plzeňský fotbalový Bůh. O tom, čeho tu diváci byli svědky, se bude vyprávět ještě dlouhá léta a to nejen na západě Čech. Fotbalová Plzeň se tu totiž stala kladivem na Barcelonu, když ji po neskutečném výkonu porazila 1:0.
Neskutečné. Famózní. Zázrak.
Proti nim se postavili – pro zápasy LM domácí – borci z Plzně také v nejsilnější sestavě, ve které nechyběl tvůrce hry a kapitán Horváth, štírek Pilař a prozatím nejlepší střelec ligy Bakoš.
Plzeň musela dokázat nemožné, pokud si chtěla zahrát Evropskou ligu. V boji o třetí místo ve skupině totiž zaostávala, BATE Borisov měl o bod více, ale včera hrál na Interu Milán, takže Plzeň cítila šanci. I když pouze teoretickou.
Pokud jste v základních sestavách viděli jméno Bakoš, na trávníku jste neměli šanci ho spatřit, a když už, tak prý byl k vidění v družném rozhovoru s obráncem Piquetem. Podle gestikulací se asi bavili o Shakiře.
,,Trenér za náma přišel do kabiny, my jsme čekali že bude zase řvát jako řval o poločase s Rosenborgem. Přišel úplně bledej. Postavil se doprostřed šatny, jen tak pokejval hlavou a prohlásil: chlapi, když tam teď naběhnete a dáte toho góla, nabarvim si vlasy na zeleno,‘‘smál se po utkání obránce Západočechů David Limberský. Vrba tak udělal stejný krok jako při útoku na ligový titul minulý rok. A opět to zabralo!
Druhý poločas jako by vyrábělo studio Dreamworks. Messi vůbec nerozuměl tomu, co se na hřišti děje a zmateně pobíhal po hřišti tak, že připomínal Lubomíra Blahu ve Spartě. Xavi raději - s omluvami, že to trvalo tak dlouho - po získání míče odevzdával balon Horváthovi. Marek Čech se mezitím skamarádil s podavačem míčů za svojí brankou, se kterým po chvilce odešel na soupeřovu polovinu fandit útočnému snažení svých spoluhráčů. Diváci vyhazovali své klobouky, i když žádné neměli a trenér Barcelony Pep Guardiola dokonce volal José Mourinhovi, co že to dělá špatně. Mourinhova odpověď podle některých zdrojů zněla: ,,Pepe, nikdy jsme si nerozuměli, ale teď tu brečím za Tebe, kamaráde.. Sedni si a dívej se. Nic jiného se dělat nedá.‘‘
Český fotbal na tuto noc nikdy nezapomene. David přejel Goliáše parním válcem. Plzeň už navždy bude vzorem pro malé kluby a malé lidi, že dokážou něco víc, že stačí jen mít tu správnou motivaci, mít za co bojovat. Každý národ, každý tým by měl mít svého Pavla Vrbu, který se dokáže obětovat. A svůj MacDonald.
P.S. Inter Milán – BATE Borisov 0:3