Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLiterární kritika Nezahrady v Tvaru
Autor
100xnapomenutý_kočkodan
Milí písmáčtí přátelé,
ráda bych Vás informovala o radostné novince. Ve čtvrtek 20.10. 2011 vyšla v literárním týdeníku Tvar obsáhlá kritika a rozbor prvotiny našeho draze milovaného spisovatele, syna, milence a grafika Reného Vaňka. Tvar patří od svého vzniku v roce 1994 mezi naše nejrenomovanější literární časopisy, hravě konkurující tiskovinám zabývajících se literární kritikou jako například Host, Literární noviny aj.
Nezahrada byla v tomto čísle rukou a myslí Boženy Správcové (naší slavnou dámou literárně kritické scény) rozebrána do nejmenších detailů s téměř esejistickou elegancí. Článek v prvé řadě vyzdvihuje obrazotvornost a hravost Reného fantazie a jeho drobná metaforická podobenství. Nicméně pozornost kritiky jde dál než za analýzu pouhých estetických literárních obrazů, zdůrazňuje i propracovaný a zacyklený syžet této na české půdě naprosto unikátní knihy.
Časopis věnoval této kritice dvě stránky a celé číslo je navíc prolnuto ilustracemi NezahradyVeroniky Jílkové. Týdeník Tvar tímto článkem alespoň částečně zahojil neúmyslnou křivdu způsobenou dlouhodobou ignorací Nezahrady literárně - akademickou obcí, která byla zapříčiněná jak drobnými nedorozuměními, tak díky ne zcela moudře vedenému marketingu. Tato kniha se do hlubšího povědomí čtenářstva dostává až v současnosti a v brzké době se plánuje její dotisk.
Přikládám !! -> odkaz <- !! článku a přeji Vám jménem naší akciové společnosti Kočkodan příjemnou četbu!