Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZapadá
29. 12. 2001
2
0
1291
Autor
Qliph
Zapadá
Skrz vetchou pavučinu
potrhanou kapkami tiché rosy
pozoruje zpitý poutník
večerní smrt ohnivé koule,
jindy zlaté, teď krvavé jak
jeho oči, které pálí,
pálí tak, jak ona koule,
než vzteky zrudla, odsouzena
k trestu smrti utopením,
a cosi mu nesedí…
Večerní rosa ho polévá hrůzou
pochybností o vlastním zdraví.
Ale není blázen, ani natolik
opilý, vidí skutečně rosu večer,
to příroda pláče nad smrtí
Slunce, ale marně…
Tak se zvedl, pomočil strom
plakající smůlu a rozplakal se též…
jak z prudka vytrhla mé oči poslední sloka z tichého ukolébání předchozím...
mám ráda tyto nečekané zvraty - člověku nedají tu báseň "prospat"
J: možná, že je to příliš epické pro kategorii "Básně lyrické nerýmované", ale jiná kategoriie, která by to snesla, tu není. Třeba "Básně epické nerýmované" nebo "Básně lyrickoepické nerýmované", to by bylo jinčí kafe, ale zatím nic takového nemáme. Asi si budeme muset postěžovat někomu vlivnějšímu, ne-li přímo tomu zde Nejvyššímu :o)
A propos, nad čím podle Tebe příroda pláče?
Rivka: no hele Rivi...já taky :-)))...
Ale jsem naprosto konsternován geniálností "poe"nty !
Baudelaire by ti padnul k nohám !
(ještě sice nevím proč, ale padnul by určitě :-)))...).
%-)
Působivý je hlavně začátek, první dva verše, příběh je snad příliš epický a pak příroda pláče nad smrtí se mi líbí (i když doopravdy pláče nad úplně něčím jiným) :-)
joj!
zvláštní místy temné a hluboké...moc se mi to líbilo až do posledních dvou řádků, které to tak trochu sráží...působí spíš tragikomicky a atmosféra je v..
jinak občas velmi hezké metafory
pěkné obrazy a naivněteskná nálada...:o), ale ty poslední řádky mi tam vůbec nesedí
Poslední dva verše skutečně působí tragikomicky a je to účel - lidé si přírody neváží, ale přesto je cosi nutí plakat nad její krásou... Proto to tam je tak drsně, ale muselo to ven...
No, já to zase tolik nečetla a tolik temu nerozumím, ale metaforu jsem našla jenom jednu...??