Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKapitola 1 - Tak přišel konec konce
Autor
Ondřej Kališ
Tak přišel konec konce
V té době mi bylo 12 let, to je 60 roků zpátky, a přesto si to pamatuju, jako by to bylo dneska:
Žil jsem v té době s otcem, investigativním novinářem, u nějž se nedal zapřít policejní začátek, máma o mě nejevila nejmenší zájem, ale nevadilo mi to. S kariérou u policie táta skoncoval kvůli mně. Ne proto, že by na mě neměl dost času, to neměl stejně, nechtěl jenom, abych pokračoval v jeho stopách a novinařinu v jeho pojetí nepovažoval za přitažlivou, což se potvrdilo.
Byl jsem kluk, kterého nic nebavilo, nic netáhlo, furt jsem se jenom nudil a život mě obtěžoval. To se ale mělo změnit.
Jednou, v sobotu to bylo, táta řekl:,,Co by jsi řek tomu, kdybys se mnou jel zejtra do Ivančic. Jedny lidi mě tam pozvali na bungee jumping a vsadili se se mnou, že neskočim… To víš, normálně bych neskákal, ale voni mi za to slíbili důležitý informace, který bych jinak nezískal.” Nejdřív jsem se vylekal, ale nějaký instinkt mi nedovolil říct ne.
Když jsme dojeli do jihomoravských Ivančic (tenkrát jsem věděl jen, že jsme jeli dlouho po dálnici, nic víc), přistoupili k nám dva lidé. Přišli mi divní, a tak jsem z nich nespustil oči, ale cestou se moc zvláštně nechovali. Jeli jsme podél řeky k viaduktu. K tomu viaduktu, co mu zbyl jen jeden pylíř. Měl jsem zůstat v autě, ale poslouchat se mi nechtělo. Schoval jsem se kousek od mostu, abych všechno viděl. Kdybych to neudělal, bylo by všechno jinak.
Ti muži nejprve poučili otce, co má dělat a pak jeden z těch dvou skočil. Ve chvíli, kdy jsem ho znovu uviděl, řekl jsem si, že se nic nestane, ale ukázalo se, že to není pravda. Když táta letěl dolů, vyndal jeden z těch dvou velké nůžky a lano přestřihl. Nyní se vám může zdát, že jsem naprosto chladný a nic mě nerozhodí, jenže tohle se stalo před šedesáti lety a navíc jsem si to, myslím, uvědomil až trochu později.
Konec. Nevím, jak by reagoval kdokoliv jiný, ale do mě vjela taková zlost, že kdyby to trvalo jen o chvíli déle, zapomněl bych na pud sebezáchovy. Jinak mi všechno hrálo do karet - otcovu aktovku zahodili přímo vedle mě (poté, co z ní něco vyndali), peněženku opodál a navíc z jednoho z nich vypadla karta do internetové kavárny na ivančickém náměstí.