Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDesatero zdravého rozumu Homo occidentalis
Autor
molodec
1. Měj pevný žebříček hodnot: nejvýše stojí láska mezi lidmi, potomstvo, ne tvoje zdraví, jak se uvádí.
2. Měj duchovní život, víru a duchovní hodnoty (jednej a mluv pravdivě, jednej čestně, važ si přátelství), vzdělávej se, hledej pravdu a podstatu, poznávej. Kochej se krásou všeho druhu.
3. Vytvářej a udržuj hodnotné a opravdové vztahy s lidmi.
4. Chovej tak, jak to cítíš, nepřetvařuj se, buď sám sebou, buď přirozený, opravdový, neměj strach z ostatních. Ber se takový, jaký jsi. Měj svoji lidskou a mužskou/ženskou důstojnost.
5. Neustále se ptej, zda li má tvé počínání smysl, buď užitečný a užívej si života.
6. Pravidelně fyzicky cvič, buď aktivní, tělo je pro pohyb stvořeno, cvič i senzomotorické cviky.
7. Poslouchej a uspokojuj zdravě své potřeby, poslouchej své instinkty, dopřej si požitky v rozumné míře.
8. Nepotlačuj negativní emoce, vybíjej je, i pokud směřují vůči jiným lidem.
9. Nestresuj se, nespěchej, nebuď nervózní a upjatý.
10. Když si potřebuješ odpočinout, odpočiň si. Odreagovávej se i aktivně koníčky. Život je o aktivitě a odpočinku.
Podle mě to jsou takové obecné zásady, kterými by se měl řídit současný "západní" člověk.
Možná to zní trochu jako z motivačního CD pro zakomplexované:-), ale jinak to napsat nejde.