Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte senevolnost
Autor
claymen
Vyblil jsem se na papír
Vnitřnosti vypadly ven
Vzal jsem žaludek svůj kluzký
A rozřízl jej skalpelem
Červi ven z něj vylezli
Byli krásní, kluzoučcí a bílí
Teď už vím proč trávím
Vždy tak krátkou chvíli
Podal jsem pak srdce své
A použil svůj skalpel
Však jediné co vypadlo
Byl šedočerný popel
Mám to znova spolykat?
A připojit to k duši?
Však člověku prý syrové
Maso jíst se ne-sluší
26 názorů
Miroslawek
01. 11. 2012A co bys tady chtěl řešit na obsahu... žádný tvůj vlastní obsah tam přece není? A existuje vůbec taková věc jako obsah? A co to je?
Samozřejmě :D každé rozhodnutí přináší nějaké následky.. jenom nechápu, proč se řeší zařazení textu spíš než jeho obsah, popřípadě forma, ovšem ne v návaznosti na nějaké stanovené kategorie. Proč vůbec nějaké kategorie existují? Potřebuji vědět, co budu číst, nebo mi právě ta nevědomost může přinést další úroveň do textu?
Miroslawek
01. 11. 2012a neseš následky... na tom nic není ;)
děkuji za poučení :D, nikdy jsem se nepasoval do role lingvisty, pouze jsem něco napsal, chtěl jsem to tady publikovat a prostě jsem vybral nějakou kategorii, která mi v mém laickém pohledu přišla nejpatřičněji.
Miroslawek
01. 11. 2012rým dle české normy je shoda dvou posledních slabik, ty tam máš jednoslabičnou shodu, resp. v druhém případě pouhou asonanci (shodu souhlásek) v poslední slabice... ne zcela dokonalá shoda není na závadu, ba někdy i naopak... ovšem musí to nějak (sou)znít... a pak je tu ještě ta věc,že rým nemá jen funkci zvukovou, ale několik dalších ;)
A co ten skalpel - popel, ven - skalpelem (slabší, pravda..) snažil jsem se to postavit podle schématu abcb. Každopádně, do jaké kategorie bys to zařadil ty, J.H.?
A co ten skalpel - popel, ven - skalpelem (slabší, pravda..) snažil jsem se to postavit podle schématu abcb. Každopádně, do jaké kategorie bys to zařadil ty, J.H.?
Miroslawek
31. 10. 2012víš, já ty avíza nestačím procházet a tak občas něco nechám vyhnít na spodku hromady a nebo i bez čtení mažu... no a když nemažu, je jistá naděje, že dorazím, byť s odstupem.
Jsou tam dva rýmy (bílí/chvíli, duši/sluší) - není to na báseň málo, Antone Pavloviči?
Docela překvapivá otázka po takové době. Mám pocit, že moje znalosti ohledně dělení slohových útvarů jsou tak malé, že kdybych cokoliv řekl, tak ze sebe udělám vola. Poezie je to proto, že jsem vyšel z jednoduché posloupnosti rým -> báseň -> poezie
Miroslawek
30. 10. 2012no ale proč je to - má být poezie?