Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePohřešuje se František!
Autor
blai
Znám člověka, který skočí na kdejaký vtip a lze ho k tomu velmi dobře využívat.
Není úplně normální.Byl zbaven svéprávnosti a žije v jednom domku na konci města, u své sestry.Kdysi měl i družku, ale ta mu utekla s nějakým Arabem. Na Vánoce a Velikonoce sice stále posílá pohledy plné pozdravů a že se má moc dobře, ale sním už to nic nedělá. Prý stará láska vyprchala, ale nebudu daleko od pravdy když podotknu, že pozdravné lístky, jsou psané jinou rukou...
František-úředně zbaven svéprávnosti, není rozhodně žádný svatoušek.Často si stěžuje na sousedy, vadí mu bíle natřený plot, hnědý okap nebo velký počet restauračních zařízení.Když z jednoho takového před časem vycházel, byl chycen, jak ohýbá dopravní značky.František totiž nemá v oblibě symetrické věci o čemž ví moc dobře jeho sestra, která ho přistihla, jak rozbrušovačkou zaobluje domácí kino...
Týž často posílá různá, nesmyslná udání.Tu jednou pošle udání, že děti jsou zanedbané a otec má sklony k pedofílii a když po měsíčním vyšetřování sociální úřad zjistí, že rodina žádné děti nemá a nikdy neměla, jsou postižení často zdrceni, neboť netuší, jestli do bytu vtrhne zásahová jednotka nebo exekutor...
I já jsem měl několik velkých problémů.František si koupil vzduchovku a ostřeloval mi slepice a když se začal jó hodně nudit, střílel do oken.Přivolané policejní hlídce však sdělil, že střílí pánu bohu do oken, načež ramena spravedlnosti pokrčila rameny a smutně odjela bez zapnutého majáčku...
Jednoho dne, když mi někdo ukopl zrcátka na automobilu, jsem si už řekl DOST! Šel jsem na poštu a poslal Františkovi lístek, že by mu prezident rád předal státní vyznamenání a ať se dostaví určitého dne na adresu Pražského hradu, čistý a ve střízlivém stavu...
Od té doby není po Františkovi vidu ani slechu. Vím jen o zprávě, že byl na prvním nádvoří Pražského hradu zadržen muž, který čestné stráži chtěl zastřihnout knírek, neboť se dle slov zadrženého, zdál úplně symetrický.Zadržený neměl u sebe žádných dokladů, proto byl převezen do Bartolomějské 4, kde byl podroben výslechu...
Zadržený, dle zprávy, tvrdě zapíral a odmítal prozradit svou totožnost a když ve vyslýchací místnosti přeházel veškerý nábytek, byl propuštěn do psychiatrického oddělení s napomenutím, že už na všechno přišli a aby si dal pozor...
Myslím si, že se o zadrženého Františka nikdo nikdy nepřihlásí ani přes četné výzvy...