Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHAVARIJNÍ STAV
Recenze spisovatelky Jany Jiráskové:
Prostřednictvím básní ze sbírky Kamila Marcela Hodáčka "HAVARIJNÍ STAV" vstupuji do jakéhosi světa. Který prozatím neznám ? Vstupuji a nejsem si úplně jistá, kdo z nás bude mít zároveň odvahu se ho dotýkat, pustit si ho víc k tělu, přebývat v něm delší čas. Kolik z nás překoná stud, strach a odpor, odhodí všechna klišé a zaběhané stereotypy.
Vstupuji do světa, kde se vrší slova, gesta a emoce. Vrství se do zvláštních obrazců, vytvářejí absurdní a odpudivé (a přeci tak skutečné) scenérie, před kterými neutíkám, nedávám od nich ruce pryč, ale naopak mám chuť je obejmout.
"Ztrácet se a nalézat," píše Kamil v jedné z básní, a to je přesně to, co se mi děje po celou dobu, kdy procházím "tím světem"… , který, zjišťuji, sakra dobře znám ! Svět očekávání, pomíjivosti, grimas, samoty, naděje, bolesti, stesku, erotiky, radosti, touhy… Nechávám se vtáhnout do vnitřního světa autora, jeho volání o pomoc je i mým voláním, rozpadám se zvenku i zevnitř…
"Jsem bez perspektivy, výrazu a vlastních názorů," považuji za autorovu silnou básnickou nadsázku, protože vím, že právě "HAVARIJNÍM STAVEM" dokázal pravý opak. A pak ? Pak se k tomu světu přiblížím znovu, dotknu se ho a vstoupím…