Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seG - Záhon
Autor
VH64
Záhon
Hned za domem byl malý záhonek. Nebo nebyl. Na úplný začátek se nepamatuji. Možná byl a G si u mne objednala jen zrýpání, možná nebyl a objednala si jeho zřízení, včetně zrýpání.
Práce kvapná málo platná, je třeba všechno řádně promyslet, zvážit, naplánovat a nevěřili byste, jak taková mrňavá ženská dokáže kverulovat a jaké si dovolí poznámky, zatímco chlap se chystá udělat, co jí na očích vidí a o co si před nějakým tím týdnem i řekla.
Usoudil jsem, že abych se vyhnul podobným poznámkám, komentářům a kritikám i po odvedení práce, bude nutné jí zapojit taky – svoje dílo si hanět nebude. Vyčistil jsem prostor budoucího záhonku, trochu ho prokopal krumpáčem, vybral kamení a vedle jsem nachystal zásobu hnoje. Ten jsem navozil z hromady nad vsí na kolečku, dalo to pár výprav, když mě G při jedné zahlédla, říkala něco o sáních borových. Ale ty by uvezly míň a hůř by se táhly.
Potom jsem se přímým dotazem ujistil, že ten záhon opravdu chce. Když potvrdila, dostala vidle hnojnice do ruky a instruktáž. A pak jsme spolu pracovali, já vyrýpnul jedno sousto, G do díry po předchozím kydla trochu hnoje, já jí zaklopil, a tak dál, až jsme zrýpali. Nakonec jsem to shrnul – „Tak jsme to spolu šéfová pěkně pohnojili. To z nás dělá zavedenej pár víc než celá hous party.“