Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNa jména
Autor
unisex
"Jaký chceš mít jméno?" zeptal jsem se, potáhl z cigarety a podíval se někam pod její nohy.
"Jméno?" řekla a významně pozvedla obočí.
Napodobil jsem její gesto. "Jasně, jméno. Měla by sis vybrat nějaký jméno."
"Dobře. Tak třeba — " pohlédla k zapadajícímu slunci. Všiml jsem si, že má oči nezvykle blízko u sebe.
" — třeba Emily," řekla a sevřela rty.
"Dobře. Tedy Emily."
Seděla nalevo ode mě, riflovou sukni do poloviny stehen.
"Je ti zima, Emily? Máš na nohou husí kůži."
"Jo," špitla a napila se kávy.
"Proč si za mnou dnes přijela, Emily?" Začal jsem si balit další cigaretu, občas na ni pohlédl.
"Ty víš proč," řekla nervózně a přehodila si nohu přes nohu.
"Rád bych to teď od tebe slyšel. Chci, abys to řekla."
Olíznul jsem po délce cigaretu a vložil si ji mezi rty.
"Hele, tohle mě nebaví. Pokud chceš pokračovat, taky se můžu zvednou a jít," řekla naštvaně a zapnula si bundu do poloviny hrudníku.
"Nevím, co je na tom tak těžkého, Emily. Mám ti s tím pomoct?" zeptal jsem se a vyfoukl kouř nalevo od její hlavy.
"Říkám ti: nech toho," zapřela se rukama o křeslo.
"Emily si se mnou přišla za — "
"Drž hubu!" křikla a postavila se.
Natáhnul jsem pravou nohu tak, aby nemohla projít.
"Pí — "
"Uhni s tou hnátou," udeřila mě pěstí do lýtka.
Obtáhl jsem ruce kolem jejího pasu, stáhl ji na klín, naklonil se a zašeptal jí do ucha: "Emily si se mnou přišla za-pí-chat."
Ležel jsem v posteli a hleděl na strop. Myslel jsem na to, proč dělám zrovna to, co dělám a poslouchal Emily, jak si ve sprše prozpěvuje.
Přišla v županu, který jsem jí pořídil minulý víkend a postavila se k oknu.
"Suzan. Teď chci být Suzan," řekla do skla.
"Dobře," řekl jsem, zapřel se v loktech a pohlédl na její vlhké vlasy.
"Proč si za mnou dnes přijela, Suzan?"