Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBoli dni
Autor
Tapeta
čo sa zasekli
v úzkych uliciach
v rannej hmle
ostali visieť slová
ako električky
na nerozhodnej križovatke
Slnko
nie a nie
cúvnuť
do dlane
boli dni
preplnené ľuďmi
s tvárami
čo najďalej.
7 názorů
Elizabeta napsala vyčerpávající komentář a lze s ním jen souhlasit, určitě najdeš časem ještě větší soulad mezi ústředním motivem, který je zde výtečně znázorněn ve druhé sloce a vyústěním, které je dopovězením i trochu již jiným tématem. Výtečné, tip.
Přečetla jsem několik Tvých básní.
Myslím, že máš velmi přijemný projev. Poloha básní je zatím v jakési snaze trvalé sebezpovědi, což není jistě na závadu, pokud u tohoto motivu autor nesetrvává pouze. Nechybí Tvým textům však obraznost a místy se již zjevuje i metafora, která není jen dílem okamžiku, resp. spontanní snahy říci svůj bol. Myslím, že toto vypisování se je však důležitou fází, která by mohla být dále tříbena k více jednoznačným vyjádřením a zhutnění obraznosti, čímž patrně docílí Tvé texty i na originalitě rukopisné dikce. Ve většině básní vidím však jako zbytečné poslední koncové verše. Ona tato vyústění, bývají často nadbytečná - čtenář chápe kontext a otevřenost závěru či přesah, který se tím ponechá jednoduše být kdesi nedořečen, je i prostorem pro vstup čtenáře a pro autora může být výstoupením/výtvorem kýžené poezie. Zmizí ona snaha - jen se vypsat z pocitů.