Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMagórie
07. 09. 2012
1
8
976
Autor
Temnorez
potácím se v delíriu
chodbou za světla mdlého
v očekávání hororu
či aktu zjevně zlého
míjím dveře jak od vězení
a mříže napoví mi
co že za obsah skrývají
a že jsem mezi svými
v jedné plá tiché šílenství
všech nevyřčených tužb
další je zase přehlídkou
mých mnoholičných sužb
tak míjím jednu za druhou
a vnímám žár i mráz
a když zdá se že na konci jsem
na začátku jsem zas
tak léta bloudím v Magórii
v mé říši zvrácené
kde smysl má jen to
co jest zatracené
8 názorů
Miroslawek
27. 09. 2012
„ rytmika je docela vypiplaná, záleží jen jaké dáváš akcenty“
No áno, zručný recitátor vykorčuľuje aj z rytmickej anarchie. A tento text od takej nemá ďaleko: nesystémovo striedaš trochej s jambom a s veľmi rozpačitým jambom. A toto: „a když zdá se že na konci jsem“ Zhluk monosyláb, ktorý neveľmi ide v ústrety prirodzenej reči. Tvary druhého pádu bez vkladaného e („tužb“, „sužb“), mi prichodia ako dosť čudný manier (i keď tu jazykovedci nechávajú voľnú ruku). Teória rýmu je samostatná kapitola, ktorá by si zaslúžila z Tvojej strany trochu (i trochu viac) pozornosti.
Poetika odcudzenia, bezvýchodiskovosti, pochmúrnych vízií je legitímna, nič proti, ale vytvoriť v jej intenciách niečo naliehavé a presvedčivé, vyhnúť sa klišé a banalitám, to už nie je také jednoduché. Táto báseň je dosť doslovistická – rozumiem, ale nedráždi ma to.
Richard Hrob
09. 09. 2012
Napoví mi - mezi svými se mi jako rým líbí dost, ale ohledně poslední sloky souhlasím s alessi, tam to prostě rytmicky fungovat nebude, to bys musel mít přízvuk na "tra", což by češtině fakt neslušelo.
Téma mi blízké není, tak se necítím povolána obsah hodnotit.
alessi: rytmika je docela vypiplaná, záleží jen jaké dáváš akcenty a jaké děláš pomlky, což při čtení až tak nevnímáš, to spíše při recitační deklamaci.
a co se týče tužb, sužb, tak to mi až tak srdce netrhá, smysl z toho je zjevný a nedělá mi problém si češtinu trochu upravit.
jinak díky za kritiku, škoda že se týkala pouze technické stránky.
tužb? sužb? neda sa to prebasniť a použiť normalne tvary.
ani zvracene/zatracene nie je správny rým. vypadáva rytmika