Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSonáta měsíčního svitu
Autor
sapro
Souzvuky větru a deště tvoří symfonii
Masařka na okně tvrdí tón
Hoboje, fagoty, choboty, chobotnice
Hudba teče jako oceán Golfským proudem
A ryby stále mlčí
Pikolík nese dámě kávu
Barové tanečnice se modlí před kostelem
Muzikanti přestali být slyšet
A stále, pořád, bez ustanutí
Tyčí se sloupoví příboje vět
Jak němí buší dlaněmi
Do oněmění
7 názorů
Když chce básník něco říct celým svým bytím a chybí mu slova - najde si ho báseň. *
ve dne noční směna
26. 10. 2012Ahoj tohle je opravdu zajímavé dílko vzhledem k tomu co píšeš "obyčejně". Volná forma ti sedla i když je vidět že ji nemáš ještě osahanou zevnitř, dokonce na mě dílo působí jako že bylo napsané nahned. naopak tvoje "klasika" jsou poslední dva verše, nejen po zvukové a obsahové stránce ale i po rytmickém smyslu. Osobně bych ti vytkl že každá věta působí velmi samostatně chybí mi vnitřní provázanost textu. Jak jsme se naučili nemá smysl o básni přemýšlet takto, nemá to cenu pro autora ani pro čtenáře, je to dobré tak pro redaktory, kritiky, versology a podobné okecávky. tož přeju hodně inspirace pro další tvorbu veršíky volné piš a possílej/polísej ale ně se stejně od tebe líbí víc ty folkové písničky. A.
DavidPetrik
21. 10. 2012Ocenuji sepjatost textu. Ale formovani mnohych obrazu je prezite: konkretni poukazovani na jeden z morskych proudu - Golfsky - rusi; kontrast s "rybami, ktere mlci" je nahodily - cim jsou v parametrech tohoto textu tyto ryby (proc nejsou metaforou?). Celkovy dojem: soubor pozorovani, ktera mezi sebou nevykazuji vztaznost. I hudba, jakkoliv muze pusobit organicky a nahodile, je vysledkem trpeliveho budovani struktury a rytmu, vztaznosti mezi motivy. At se Vam dari.
To je nádherné, jakoby obraz, který namaloval Georges Braque, byl transformován do zvuků. Zvláštní, velice působivé. *