Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZáblesk-1
Autor
tkanice
Kapitola 1.
Záblesk
Erik vyšel z domu a zamířil ke škole, cestou míjel další studenty ,jak míří ke škole a učí se z knížek. Přešel pár ulic , až konečně uviděl školu , která tam stála a hrozila všem žákům ať se učí! Už byl před školou a ucítil, jak kuchařky vaří oběd. Podle vůně poznal , že nejspíše nějaké houby s masem a při tom pomyšlení se otřásl. Začalo zvonit první zvonění a Erik zrychlil aby se mohl ještě učit na hodinu. Najednou se za ním ozvalo: “Počkej!“ Erik se otočil ,stál tam Robert, Erikův nejlepší kamarád.Robert byl podobně vysoký jako Erik, ale přitom byl o necelý rok mladší.Byli to nejlepší kamarádi , protože oba milovali lezení po skalách , které se tyčily hned za lesem.Když šli třeba na výpravu , tak šli většinou právě na tyto skály.Robert nosil značkové oblečení, protože jeho rodiče byly velice bohatí a kupovaly mu spoustu věcí. „Ahoj Eriku!Hele nepíšem náhodou z něčeho!“Zakřičel skoro Robert ,aby ho bylo slyšet i přes zvonění , které dozvonilo a na konci jen tak zachrchlalo. „Čau.“zamyslel se a pak jen dodal: „Nevim!“ „Já doufám ,že ne, protože tu novou látku moc nechápu a navíc jsme psali včera! Teda myslim.“zachechtal se a prohrábnul si své havraní vlasy.Erik se vynuceně usmál a začal se proplétat mezi lavicemi a spolužáky ,se kterými občas prohodil pár slov.Konečně se dostal ke své lavici ve čtvrté řadě, tam si dřepnul a čekal až zazvoní znovu na začátek hodiny. Po škole šel rovnou domů , protože nechtěl jíst houby.Začalo pršet. Erik přidal do kroku a tak byl rychle doma. Nejdříve si zatopil v kamnech a pak si jen sednul na židli a koukal na oheň , jak tam tak plápolá.Byl velmi unavený ,protože včera šel pozdě spát. Potom se přece jenom přinutil vstát ,aby si uvařil jídlo. Nakoukl do lednice a jediné co ho napadlo připravit byly těstoviny se sýrovou omáčkou.Když jí dovařil rychle ji snědl.A najednou někdo práskl dveřmi až Erik naskočil , hned si uvědomil kdo to je.Byla to jeho matka Olívie vždycky když přišla domů práskla dveřmi. A tato tradice přetrvala do dnes pomyslel si Erik ,když se nahnul ,aby viděl na dveře.
-1-
„Ahoj mami!“
„Ahoj Eriku! Jak ses měl ve škole?Nemáš nějaký úkoly?“ Zeptala se Olívie svou rodičovskou otázkou na kterou Erik nikdy nechtěl moc odpovídat tak řekl jen.:“Ale jo ,dobrý a pár úkolů mám , ale ty si pak udělám.“
„Měl by sis je udělat hned jinak na to zase zapomeneš!“řekla a Erik jen obrátil oči v sloup.
Večer si Erik otevřel okno a jen tak hleděl do dálky na les , na skály , na které dřív chodili s tátou , ale teď už na něj prý táta nemá čas . Vždycky jen říká: „Jsi už velký je ti 16 , tak jdi s někým jiným ,nebo jdi sám jsi už dost velký na to aby sis správně uvázal lano ,ne?“ A Erik vždycky musí jen přisvědčit, protože už byl opravdu velký, ale kdo má sním jít když ne táta nebo Robert ,který občas nemá čas?
Znovu se zahleděl na hory a najednou uviděl namodralý záblesk, úplně ho oslnil až musel odvrátit zrak. Promnul si oči a znovu se podíval na místo ,kde záblesk uviděl a znovu se zablesklo a pak ještě jednou . Erik ještě dlouho jen hleděl na skály , ale záblesky už neviděl.
Zavřel tedy okno a lehl si do postele . Dlouho pak ještě přemýšlel co to bylo , ale pak se mu přece jenom zavřeli oči a usnul
7 názorů
Janina6 děkuju za připomínku a máš prAVDU,ŽE SE MTO NECHTĚLO PSÁT A VÍM TO JEN JSEM SEM PŘETÁHLA špatný odkaz,ale jestli jsi četla pozorně tak se na konci dozvíš o čem to celé je a jinak,než jsem to napsala se to sesublikumovat nedalo,ale jinak díky za přípomínky.:)
Fruhling
hmmm ,ale tohle knížka na pokračování a romantické to bude až vtěch dalších dílech a proč bych nemohla psát něco romantického? Jediný důvod? Ž e to tu už je ? Noa tato stránka byla založe na natom,aby sem dávali lidi své vytvory a né aby psali podle nějakých pravidel a když mají smůlu tak nic nesmějí psát! ale jinak moc děkuji za připomínky uznávám,že je to velmi špatně napsané:)
No, souhlas s Janinou, když se navíc dívám do bližšího zařazení, tak mě napadá, jestli má psát takové texty, když romantický příběh téhle generace už tu letos máme.
http://www.csfd.cz/film/318225-klip/
Je docela nuda číst o tom, jak jde někdo do školy, tam sedí v lavici a baví se s kamarádem zase o škole a pak jde zase ze školy domů... Možná se pozdějji stane něco zajímavého, ale to už mnozí dávno přestanou číst. Asi by bylo dobré si promyslet, co hlavního chceš v téhle kapitole sdělit, co důležitého se tam má stát, a na to se při psaní soustřeď.
Slohově si s textem zjevně nedáváš žádnou práci. Když opakuješ stejné výrazy blízko sebe, často i několikrát, vypadá to, že máš hodně slabou slovní zásobu. "Erik vyšel z domu a zamířil ke škole, cestou míjel další studenty ,jak míří ke škole a učí se z knížek. Přešel pár ulic , až konečně uviděl školu , která tam stála a hrozila všem žákům ať se učí! Už byl před školou..." Někde opakuješ dokonce celé věty (třeba: "stál tam Robert, Erikův nejlepší kamarád", a o kousek dál znovu "byli to nejlepší kamarádi"),.a to už kromě nešikovnosti vypadá i na to, že to po sobě prostě ani nečteš. K tak odfláknutému textu snad ani nežádej hlubší kritiku.
děkuji Vám moc všem a druhý díl je tu už taky:)Jo a ua pár minut bude 3 i 4:)