Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKdysi v Rakousku...
Autor
Agony
Před 35 lety, severní Korutany:
„Jörgu, no tak, Jörgu?“Matka volá malého Jörga k oslavě jeho narozenin.
V zahradě se pase pitbul a na stole vévodí čtyřpatrový dort ve tvaru Třetí říše. Než Jörg zmizí za veřejemi patricijských dveří, stihne ještě uštědřit nic netušícímu psovi políček. Přestože je agresivita tomuto plemenu vlastní a vrozená, nechá pes celou událost bez povšimnutí. Ví, co by ho čekalo.
Netrpělivá matka vypráší několika dobře mířenými ranami Jörgovy tyrolácké kalhoty. Jindy by se pustil do breku, ale v den svých narozenin takovou radost matce neudělá.
„Umyj si ruce, kolikrát ti to mám říkat,“ vzteká se matka.
Jörg odběhne a za chvíli se vrátí vymydlen, dokonce i s připnutou vázankou, kterou mu nejspíš opatřilo bázlivé služebnictvo ve snaze udržet Jörgovu matku v „rovnováze“.
„Všechno nejlepší, miláčku,“ řekne matka a políbí Jörga na tvář.
„Díky mami,“ odvětí Jörg a žene se ke stolu s dortem.
„Fall weiss, fall grünn,“ mumlá si pod tužkou namalovaný knír a krájí dort.
„Und diesen Tschechen…. Vernichten!“vychrlí možná až příliš horlivě naučenou frázi ze své oblíbené knížky. Matka ho pohladí po vlasech a napadne ji, že s touhle generací, to Rakousko rozhodně neprohraje.