Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVerš více než vázaný
Autor
pedvo
VERŠ VÍCE NEŽ VÁZANÝ
Jak daleko jsem viděl, těžko říct,
zdálo se, že až za obzor.
Já najednou chtěl mít vše nebo nic,
málo jsem čekal jako vzor.
Já s klapkami šel světem, na očích
kupředu, do stran nehledět.
Tak našla si mě lehce, jako hřích,
úlevu podal retem ret.
Teď dokola se dívám, rozhlížím,
klapky mi s očí odňala.
Hned odolám všem chýrám, potížím,
jak bych byl pro ni odmala.
21 názorů
baaba - Konečně někdo, kdo vidí, jak jsem to mínil. Tím „více než vázaný“ jsem mínil, že se rýmují všechny slabiky ve verši. Přesněji řečeno – mají alespoň stejné samohlásky. Jakožto avantgardní průkopník jsem tím zamýšlel jít proti většinovému proudu, který pohrdá pravidly básnění. Chtěl jsem se vymknout, ale on si toho rýmování nikdo nevšiml, takže mi sklaplo. Neměl jsem v úmyslu dát tomu nějaký smysl, ale on mi tam nějak vlezl už tím, že zas úplné kraviny jsem psát nechtěl. Těžký úděl tvůrce.
...nesl kůži na trh a natrh ti ji opičák s medvědem. Vlastně, notně ti ji potrhali. Tvůj verš není ani tak vázaný, jako svázaný. Stejně mám pocit, že si z obecenstva děláš bžundu. :c)
Jsem nějak mimo obraz, ale pokračujte v diskusi, třeba se zorientuji. Medvěd vs. kočkodan, zajímavé. Jen nevím, jestli jsem v ZOO nebo v exotické jídelně.
Pečený medvěd - Konečně si někdo všiml té splácanosti. Sice někdy nesu kůži na trh, ale s tímhle "dílkem" to nebylo. Ale klidně mě obdivuj, to neuškodí. Dík za komentář.
petr.ix - No, a to je právě to, kde nevidím souvislost. Ale vysvětlovat to nemusíš.
Kočkodan – Vidím, že Tě obsah mého převázaného dílka inspiroval. Je v něm ovšem řešení i pro Tebou popisovaný případ: rozhlížet se kolem. Pokud ovšem přes tu tělnatou dámu uvidíš i na jiné.
Alegna – dík za úsměv.
Petr.ix – Nějak mi uniká souvislost, a také dík za úsměv.
Tipařům děkuji za tipy.