Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJehly
Autor
cvrcka
Tenký jehly zajížděj do mozku
tavěj tkáně
až pachuť na patře
Za každym uchem jedny přesýpací hodiny
rozpřaženo přes tři vesmíry
a smyce pod nohou nezadržitelně kmitá
k bodu kdy
všechno se zhroutí
Rozbít si hubu
Vídala jsem je - prkno a kámen, souřadnice pevnýho bodu v prostoru za očima. Svist. Pak tření.
Rozbít si hubu po stý
Rozbít ty hodiny...
Střih - otevřít - nadechnout
Za ušima neporušený baňky
o který skřípou tenounký jehly
A všechna pozornost soustředěná v kolenou
který se třesou
Nadechnout
13 názorů
Číst tento text je experimentální i existenciální zkušenost.
Mě by zajímalo k čemu je ta většina kapicity orgánu v mozgovně
keď nezajišťuje to vše složité čo voláme stín
nevím,neznám
20. 09. 2015slovo "smyce" mi nejprve připadalo jako překlep
ale šla jsem to najít
tak promiň
nikdy jsem nelezla
po skalách
a když
tak jen tak
po cestičkách z jedné strany
až nahoru a civěla trochu ze srázu dolů
ale trpím závratěma
tak jsem to riskla jen asi tak dvacet
pětkrát
a dost
páč naposled to bylo o ztrátě vědomí
:)
výšky miluju
Byl, křehkost a velká zmatenost. Ale spíš mě bavila prostě jen ta řemeslnost... :-)
líbí se mi, jak to začíná, ta atmosféra. ruší mi to už 3. řádek. začínáš takovým plynulým popisem a v třetím řádku najednou vypustíš sloveso "je" a působí to tak nějak pateticky. druhej odstavec opět pěkně začíná, dál tomu ale nerozumím. co jsou to "smyce"? rozbít si hubu tam sedí - pěkně to ten křehkej konstrukt rozbíjí. působí to na mě tak, že by to mělo být jako vylitý z porcelánu. to by chtělo vyhnout se chybám a klišé (rozpřaženo přes tři vesmíry nebo souřadnice pevnýho bodu mi tam moc nesedí). v druhé půlce se opakují tenounký jehly, to bych nahradil jiným spojením nebo naopak to zopakovat úplně doslova, "tenký jehly...". kdyby to bylo napsaný jakoby to byla křehká krajka na hladině mrznoucího rybníku, na kterej dopadne šutr, byla by to pecka.)
všem dík za slova - zasekla jsem se na tom a není to dodělaný, potřebovala jsem postrčit..Proste, byl bys tak hodnej a vystříh mi to, co Tě oslovilo? Se slátaninou celkem se spokojuju, neb mi to přijde nedouchopený a teda poslepovaný z útržků...možná až k nečitelnosti. huby tam jsou.. popřemejšlím :)asi budu muset nastudovat, co to vlastně ta lyrika je.. .) ... jakože.. Předanej pocit, Maxi Hutare?
Protonproatom
14. 11. 2013obrazivé a tvořitvorné, ale ty huby by tam nemusely být - pro můj vkus - vypadají mi zuby, mám je příliš křehké
to je hodně dobrý, správně jak má být napjatě dramatický, tahle poezie žije! Díky!