Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZVONY
Autor
Oldrich
Hradčany Petřín noční Praha
hra světel značně otrlých
pod nebem prázdno sníh se zdráhal
padal jen pohled do ulic
na chodník šplíchlo teplo z masny
i Bůh se zachvěl v oblacích
pět deka verše mrtvý básník
co se mi v hlavě obrací
za veršem verš snad v rezonanci
se kdysi dávno rozběsnil
a jeho slova vzal ďas k tanci
vždyť miloval a chtivě snil
co asi tím chtěl básník prožít
když zpitý míjel nadrané
a v starých zvonech srdce Boží
odbilo čtvrtou nad ránem
16 názorů
Líbí se mi jak máš v dílcích (i v tom dalším) ten zvláštní (trochu nechutnej :)) eufonickej prvek.
meralda s.
21. 01. 2014Budu rád, když budeš konkrétnější. Rád se něco přeučím! Snažím se nedělat věci, které sám kritizuji, ale samozřejmě můžu chybovat, že jo...
Marcela.K.
18. 01. 2014Nevím, ale pokud tu chceš druhé poučovat, měl bys sám držet laťku, ale zde ji očividně opět sám podlézáš.
Říkal jsem, že to bude taková trochu provokace ten rým. Prostě jsem chtěl upřednostnit onu atmosféru a snad i onen význam před rýmem. A navíc podle jen trochu benevolentnější normy (viz třeba Dalimír Stano - tady pro nickem dalimir) je to rým dostatečný :-)
Hezký večer.
Možná je to vážně rytmičtější. Mrknu na to. Ten verš jsem převaloval, aby bylo co možná nejsrozumitelnější do metra se vlezoucí, možná ho ale opravdu přeházím. díky
Stárnoucí vlk
18. 01. 2014líbí se mi, tenhle rytmus mám rád, trochu mě přibrzdil první verš poslední sloky, ale když to tak čtu, tak asi dobrý, možná bych změnil slovosled : co asi tím chtěl - co tím chtěl asi, přijde mi to rytmičtější (nic ve zlém) :)
Laskavější k nováčkům. Asi bych věru rád. Jenže velice často je to promarněná energie. Většina nepotřebuje slyšet, co má špatně a člověk to klidně mohl balit do růžového papíru. Když píšu kometář, snažím se hleadt poezii. A pokud nenachazím, snažím se napsat proč. Vlastně tedy mluvím trochu tak, jak kdyby nebylo autora. Hmmm. Přemýšlím, jak to dělat jináč... díky za podnět.
Chtěl možná prožít před svítáním
tu mlhu co jde z kanálů
když opilec se nad ně sklání
ulevujíc si z návalů
tu mlhu která vzlíná vlhce
jak dlaně k tvářím básníka
jak matka která stírá z čela
dítěti pot
když
naříká:)
máš to tu hezký Odřichu - nápadité obrazy, atmosféra noční prahy jako vystřižená...řemeslná práce hezky odvedená....tak snad jen být trochu laskavější k nováčkům:)) a bude z tebe jednou starý moudrý muž:o)))