Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNedopršeno (TVAR-ZE-SÍTÍ)
Autor
Agibail
9 názorů
zvláštní pro mne, náhodou jsem zavítal na báseň, kterou jsem hodnotil dost kriticky před 7 měsíci a ejhle, aniž jsem tušil, že už jsem se zde vyjadřoval, tak obraz
...okno zdobí obličej
jako brýle...
se mi hned napoprvé zalíbil nejvíc z celé básně, jaksi mi spontánně nskočily nejméně dvě různé asociace a tak svůj původní odsudek beru zpět a přidávám tip.
meralda s.
12. 03. 2014z těch tří bezpochyby největší "vůle k obsahu" (jak to chtěl a vyžadoval J. Kolář). Ádvojkovy námitky jsou relevantní, zejm. škoda "hltavě narůstající vzdálenosti", již při čtení jsem však předjímal, že mnohé by se dalo vyřešit jiným zalomením, či řazením veršů. *
A propos: nepodceňuji obsah básničky whitesnakea, avšak trochu tam čiší "objednávka" a rutina.
Agibail,
také já děkuji za tvou sympatickou reakci, v textu, jak jsem již uvedl jsou i dobrá místa, která naznačují, že víš, co po poezii žádáš či je žádáno, ale jako vše, chce to vývoj, vypsanost, apod. A pokud tě psaní těší tak to dozajista přijde.
a2a2a: Zdravím a děkuji za zpětnou vazbu. Mým úmyslem nebylo klást důraz na neotřelost výrazů. Spíš by se dalo mluvit o určité nešikovnosti spojovat obrazy. Mám na mysli, že mi stále chybí cit, kde nechat čtenáři více prostoru a kde naopak je zapotřebí být konkrétnější.
Ve třetí sloce se mi nelíbí ... kvůli bezpečnosti ... jaksi příliš racionální... pohyby = zobecnění - zde nebylo přínosem, byla to chyba:
postrádá je i asfalt za deště / to kvůli bezpečnosti auta zpomalují / a vzdálenost hltavě narůstá
Dál text nechci vysvětlovat či hájit, přišlo by mi to především úsměvné. Tvé výtky beru a jsem za ně ráda. Přeji hezký zbytek víkendu...
Jsem z textu na rozpacích, zdá se mi, že je zde kladen důraz na neotřelost obrazů, který překrývá málo říkající, spíše zážitkový obsah první či spíše převážné části básně. Například v první sloce sympatický obraz ...ospalky na parapetu... je vzápětí překřičen ...jako brýle...
Ve třetí sloce se mi nelíbí ...kvůli bezpečnosti... jaksi příliš racionální a navíc, ač se to slovně nezdá, míjí asociativní a slibný verš ...vzdálenost hltavě narůstá...
...Má i nekonečno hladové prsty?... znovu silnější část básně, dobře korespondující s veršem o narůstající vzdálenosti.
Poslední verš spíše krasomilný než hezký, trochu disahormonuje s hladovými prsty a je spíše navíc, třebaže jaksi navazuje na úvod, ale zaostává za asociacemi, které nabízí předchozí dva řádky.