Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePrůměrný život
Autor
LeeOn
Sumář životní cesty:
- 1 x ženatý
- 1 x rozvedený
- 1 x narozené dítě
- 1 x odebrané dítě
- 3 x změna práce
- 1 x hypotéka
- 2 x splátka na vybavení v bytě a auto
- 6 x měsíční složenka s platbami
- 1 x titul ze soukomé školy
- 12 x cizí destinace při týdenních dovolených
- 2 x dobrý kamarád
- 8 x nenávistní kolegové v práci
- 3 x v roce nemocný ( 3 x čerpaná dovolená )
Spojím to do jednoduché rovnice a vyjde mi průměr člověka v civilizované zemi
1 x ženatý + ... = 0 splněných cílů v životě
Tak počkat... ! Jakto, že se to rovná nule? Spočítám to ještě jednou, .... mmmm - ne je to správně!
Co když přehodím nějakou hodnotu z levé strany na pravou stranu, např. 1 x ženatý?
1 x rozvedený + .... = | 1 x ženatý | + 0 splněných cílů v životě
To je lepší, všechno nasvědčuje tomu, že abych byl absolutně spokojený v chomoutu, musím splnit všechny úkoly na levé straně...
Ale nemůžu se pořád zbavit té nuly (splněné cíle v životě)... Pořád mi tam překáží a musím tak na ni myslet.
V životě přece dělám věci tak, abych nevybočoval z řady a předcházel všem rizikům. Studoval jsem, užíval si, pracoval a věnoval se rodině, proč tedy nejsem spokojený?!
O 30 let později...
Měl jsi tam chybu mladej...
1 x ženatý, ... > splněných cílů v životě > zbývající čas života
Život je plný všedností, ale čím méně máš v životě času, tím více si chceš splnit své sny a radosti
Tak na nic nečekejte a pusťte se do dnů nevšednosti...
Carpediem
4 názory
asi mi to nedochádza - ale ja evidujem niekoľko splnených cieľov v živote
a do rovnice/nerovnice by som dosadila aj pud sebazáchovy, ten nám to pekne okorení, zmotivuje
Určitě to je i o síle okamžiku, přičemž ale stále platí to, že se nejedná o rovnici a to je nosná myšlenka. Dokud budeme věci měřit rovnítkem, tak se nedopočítáme, pokud si ale nasadíme měřítka našich cílů dle našich možností, pak je to dle mého ta nejlepší cesta.
aleš-novák
09. 04. 2015dobrý nápad. Dosadil jsem si tam svoje proměnné...ať dělám co dělám, nula od nuly pojde
Nostalgia_For_Infinity
09. 04. 2015Ty počáteční rovnice fakt moc smysl nedávají. Předpoklady rozvod = -svatba, narozené dítě = -odebrané dítě ....to vyžaduje enormně plochou životní perspektivu. Nicméně jestli jsem dobře pochopil tu závěrečnou nerovnici... tak tvrdíš, že prožitý život sám o sobě je víc, než splněné cíle během toho života a zároveň oboje předchozí je víc, než čas, který zbývá...resp. člověk má být rád za to, že tu vůbec měl příležitost být, nezávisle na tom, co si užil a nebo jak dlouho tu byl. To už je podstatně zajímavější :D:D Ale myslím, že nakonec přijetí takového moudra stejně ztroskotá na nesouladu sytý/ hladový...