Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVoľné miesto / 2
Autor
dajakbol
Pavla, čo šľachtí rybky,
je teraz v Dobšinej.
Neveľmi duchom hybký,
nesiem sa popri nej.
A jistě kradu lásku
víc než to batole.
Hej, Bouše, Brůžku, Mrázku,
kolik je za to let?
Prečo ten český jazyk:
holka je Pražačka
a náhodou mi fandí.
Kým sa to nepokazí,
smím si hrát na Žáčka,
neschopen větší srandy.
__________________________
Ten gáni,
ten cigáni,
ten budzogáni...
Nemilo,
kam sa obrátim.
Kde je...
je nejaký
môj pobratim?
Otvorte vetráky!
Štamgasti fajčia, nadymia.
– – –
„Voníš jako divoký chmel,“ vraví Pavla.
„No to znie lepšie, ako smrdíš pivem,“ vravím ja.
___________________________
Vyvrátiť hlavu k slnku,
keď už si celkom zúfam?
Raz ako v Pumapunku
zamávajú mi z ufa.
Každý ich neuvidí,
zosadnú, prejdú ďalej,
do mojej pyramídy,
nedokonalej, malej.
Ak už môj strážny anjel
vždy v atmosfére vzplanie,
zachránia ma len títo.
Vidia, čo iba príde,
premietnu mi to v 3D,
a bude koniec mýtov.
__________________________
Už iba vietor,
už nie víchry.
Už neleje,
len sychrí.
Ustúpim od okna –
zlý sen ma vráti do hry.
Za siedmou dolinou
zakopla Pavla o hríb.
8 názorů
Chareas, myslím, že by sme si mohli tykať, ale ak to nepovažujete za vhodné, prispôsobím sa. Som potešený, že ste pre moje verše našli porozumenie a že – azda – neľutujete času, ktorý ste im venovali, že ste si v nich našli to svoje. A že máte vôľu o tom referovať. Píšem predovšetkým pre seba, ale ak by som mal byť jediný spokojným čitateľom svojich výlevov, predsa len by ma to štvalo :)
Nejsem asi zrovna dobrý kritik, spíš se snažím najít vlastní (pozitivní) cestu v napsaném - a tady je to pro mne mnohem srozumitelnější, bližší. Jestli vám to pomůže, cítím směs vážnosti s trochou smutku, přesto drženou tak nějak nad hladinou optimismu, aby se nepotopila. Podle mne je normální psát o tom, co je pro autora důležité. Každé slovo je zvážené často přespříliš, a to by přece mělo stačit - nebo aspoň pro mne ano :) Děkuju za celek a tip.
Aššurballit
13. 11. 2015zbora: dik za tu bulvarnu vsuvku. --- aspon som neklikal zbytocne!
Honzo, mrzí ma, ak moje citové evokácie nemajú hlbší rozmer, všeobecnejšiu platnosť a kvalitnejšie zdroje. Sledujem už iba svoje osobné zaujatie – inšpiráciou, témou, problémom... Prednosť má to, čo je pre mňa najintenzívnejšie. Akokoľvek. Teraz a dlhodobo Pavla. A čo si nenapíšem, to nemám. Ak to ešte niekoho rozptýli, obveselí, fajn. Ak nie, budú to moje bludárske mantry.
Ta Tvá věčná platonická děvčata! Ty se jednou oženit, tak už snad nemáš ani o čem psát. I když na druhou stranu poezie pro děti by Ti určitě šla a možná by to sem tam káplo i nějaké euro (nebo alespoň obdiv maminek).
Mě osobně odrazuje spíš naopak, když se autor snaží na komentáře reagovat za každou cenu.
Ahoj. Já většinou komentem přispěju a taky jsem si tak trochu zvykl, že až na pár skutečně vzácných výjimek - whisper, vlk, marek, můra, zdenda apod. - nikdo nic. Řekl bych "škoda....nikoliv lásky, ale námahy", ale nepoviem.
Máš to fajn a pozdravuj na Poetikonu.
Antocku, prisudzujem to aj tomu, že som v poslednom čase na komentáre veľmi nereagoval, nejako som sa k tomu nevedel uschopniť. To, myslím, čitateľov s vôľou prispieť aj nejakým postrehom odrádza. Čo už. Ale dokým si sa neprikmotril Ty mal som tu teda prázdno, aké veru nepamätám a len rokmi zušľachťovaná hrdosť mi bránila verejne sa nad tým čudovať:)