Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak zhubnout - fejeton
Autor
kuča
Při pohledu na displej osobní váhy jsem se nejprve rychle ohlédl jsa přesvědčen, že za mnou musí někdo stát v tandemu a po zjištění, že všechny ty kilogramy patří opravdu pouze mně, zauvažoval o sebevraždě. Tolerovatelná nadváha se s definitivní platností přehoupla do potupné tloušťky. Co teď?
Ještě nezoufám, racionálně přemýšlím, chladně kalkuluji, energicky řeším – k vysněnému štíhlému tělu (stačilo by i plnoštíhlé!) jsem nalezl několik cest. Nejméně namáhavou se jevila ta, která kladla důraz na duševní soustředění. Meditovat, zavřít oči a mumlat zaklínací formulky … Poměrně úspěšně jsem tuto terapii prováděl celé dva týdny – přečetl na dané téma veškerou literaturu, vstřebal základy jógy, aktivizoval čakry, jenomže s nadbytečnými kily se nestalo vůbec nic.
Zvýšenou tělesnou aktivitu (rozuměj práci nebo sport) jsem zavrhl okamžitě, protože jakákoliv činnost, při které se potím, je mi z duše protivná až odporná. Sportovně ladění přátelé mě sice přesvědčovali, že bych nejenom zhubl, ale zažil i pocity slasti, neboť organismus při tělesné námaze vyplavuje hormon endorfin a tento zážitek prý lze směle přirovnat k vrcholům erotickým, ale tím jsem byl ještě více odrazen.
Vzpomenu-li totiž klání erotická, na mysli mi v poslední době čím dál častěji vytane nešťastný Sisyfos se svým marným úsilím dosáhnout vrcholu a šutr dovalit. Asi věk … Přesto jsem se před ženou nesměle zmínil o možnosti spojit příjemné s užitečným a navrhl určitý druh odtučňovací kůry v manželské ložnici. Zpražila mě pohledem hodným antické Medúsy a odvětila, že se mi zřejmě odtučňovací kúra už podařila, a to na šedé kůře mozkové, když si dovolím navrhnout něco takového. Zklamáním jsem svěsil hlavu, koutky úst, ramena i ostatní údy a pohroužil se do neveselého přemítání o nespravedlnosti světa a smyslu vlastní existence…
Zoufalství mě zavedlo až k zázračným elixírům a koktejlům tak propagovanými rozličnými hvězdami i ztroskotanci českého šoubyznysu. A ejhle! Gordický uzel byl přeťat, hřebík dostal do hlavičky a problém byl během několika dní rázně vyřešen! Genialita často spočívá v jednoduchosti! Nákupem předražených odtučňovacích přípravků jsem zruinoval nejprve rodinný rozpočet, jejich užíváním pak i své trávení a tím způsobil vážnou krizi celého metabolismu.
Tři dny jsem nevzal nic do úst, teprve pak se žaludek přece jen domluvil se střevy a společně mi dovolily pozřít alespoň suché rohlíky. Toto menu jsem byl nucen striktně dodržovat až do příští výplaty, takže jsem opravdu zhubl a to velice výrazně.
Chcete-li, zkuste to také. Jestliže máte jen trochu slabší zažívání a podprůměrný plat, nemůžete neuspět!
12 názorů
nikto nie je taky sprosty aby sa na vahe obzeral ci za nim nikto nestoji:) a tam ma citanie prestalo bavit
tak jako kupovať si niečo, čo pijú celebrity, ktoré trpia anorexiou, ot je fakt hit ... dík, račik sa nebudu vážit
HildegardaWolf
07. 08. 2015blahopřeju k zasloužené chvále
Květoň Zahájský
07. 08. 2015Fejetonista má mít kaleidoskopicý pohled na svět. Vědí, co je to kaleidoskop? Ano, krasohled. Taková trubička, ve které se zdánlivě statický obrázek mění v jiný pouhým nepatrným pootočením. A voni ho maj, pane kolego, voni ho maj.
Tak jsem se dobře pobavil a s chutí zasmál. Má to ten správný šmrnc (to, co já neumím). Dávám ti *****
Skvělé řešení, ale já ho bohužel nemohu uplatnit. Zažívání mám dokonale otrlé a zruinovat můj rozpočet nelze nákupem předraženého čehokoliv, jsem totiž v důchodu, tím pádem za vodou.
Fejeton je to pěkný, čtivě napsaný, dobrá pointa.
HildegardaWolf
06. 08. 2015vtipné rozuzlení :))