Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHolky z pexesa
Autor
Movsar
Japonečky
Uprostřed výhně Budějovické, dmýchané kouřem výfuků, fotily se Japonečky. Tři dospělé ženy a holčička. Jejich dědové mohli podobnou výheň strojit zajatcům, v kotlích s olejem. A ony se za ty nepěknosti přišly omluvit. Uklánějí se a usmívají, jen tak zlehka, jako když padá list sakury, chytají se za ruce v dávném znamení míru. Vše snímají fotoaparátem jao velký historický okamžik.
Pražská Pahura
Na Budějovické nastoupila do autobusu gauguinovská dívenka, krásná jako západ slunce nad Tahiti. Snědá a drobná, přesto kypící exotickým mlékem. Přesně kvůli takové opustil malíř ženu a pět dětí; jmenovala se Pahura a měla čtrnáct, když si ji bral za ženu. Povídám to řidiči a on chce vystoupit hned na Dolnokrčské za ní. Nikdo se nemůže zlobit.
Zrcadlovka
Cestičkou k domovu šla dívenka oděná jen do kvítků svého těla a letních šatů. Zrcadlovka pověšená přes porcelánové ramínko ji pleskala do zadku krok co krok. Na hlavě slamáček a pod ním prázdninové plány. A jak šla, vlasy se jí míhaly jak větrem zmítané van Goghovy lány. Stejně jsem byl hypnotizován jen tím pohybem zrcadlovky.
Holky z pexesa
V ulici zhasly lampy, přízemní okna žhnou do tmy jako oči šelmy. A za nimi kdosi hraje pexeso. Obrázky jsou nahé, vydýchaný vzduch je cítit likérem. Je v něm kokos, vůně dálek, tichomořských ostrovů. Tam někde se teď ostré slunce odráží od písku pláží, po kterých chodí holky z pexesa. Tak ještě hlt.
6 názorů
Dívky (snad i ženy) ze všech konců světa a vše jako by vyúsťovalo v jednotnou touhu: Stát se tou zrcadlovkou :-) Nahé pexeso v závěru už jen zvyšuje počet možných kombinací... Tip.
aleš-novák
19. 08. 2015ještě že na Budějovické jezdí autobusy se záložním řidičem...
Marcela.K.
18. 08. 2015Venku prší celý den, ale tvé obrázky hřejí :-)
nevím,neznám
18. 08. 2015když nám bylo s Vali patnáct, měly jsme posledních pár korun. Tak jsme to daly dohromady, koupily Malibu a chodily po nábřeží k železničnímu mostu pod Vyšehradem, po palačáku... a chechtaly se jak praštěné
.......