Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRýmovačky
Autor
careful
Z vlaku
do vln krajiny životy řeky noří
v tok jediný by splynuly...
...nebýt moří
tětiva někdy sil příliš žádá
tvář změnit možné je...
...nikdy záda
sleduji, jak venku stromy hoří
dorostly by nebi...
...nebýt moří
sešeření
bílá zem soli; temnoty hrad
oparem mlhy ztékaný snad
noc polkla světy, slyším ji růst
ozvěna syčí: "rozum má půst"
rudým skryl suknem výsměch svůj strach
vitriol vydech do větru drah
svítání zašlo - nemává už
utichli ptáci - vyhrává tuš
zbloudilých zvonů sýček byl král
zní záblesk hromů: "co bude dál?"
vzdává hold smrti Medúzin prám
"Stůjte mí chrti. Dost bylo hrám!"
žít dál se smí, což není klad
na věky dní čest musí spát
Berserkr
Vystoupil z temnot berserkr,
divoké vzteklé zvíře.
Zoufale hledal svoji ctnost,
chtěl se mít za rytíře.
Nasadil přilbu berserkr,
jsou na ní pera pštrosí.
Uvnitř je stále zoufalost,
jak rytíř se však nosí.
Rychlost
skrz věčnosti střepy do dáli
nesmrtelní nejvíc spěchali
19 názorů
nemam tolik rada takove basne, ktere nejsou obycejne svou kazdodennosti. Kravina nemusi byt vsechno, cemu chybi poeticnost. Je to jen o stylu.kazdopadne je to narocne ale zajimave.
Tak se pod má díla koukni..nemyslím tyhle "básně"... občasse stává, že příjde někdo jen aby řek:" no to je teda fakt strašný"... a třeba to je i jeho jediný koment a neřekne žádný konkrétní důvod... dost lidí se příjde akorát "pomstít" a ani nemají odvahu přijít jako svůj normální nick...tak co si mám myslet.?... já nemůžu tušit, kdo jsi a na co narážíš... nejsem totiž věštec a řídím se podle zkušeností, co tu mám.
Nejsem bohužel uražený tvořil a ani nic podobného. A teď jsi akorát potvrdila to, co jsem si myslel.
No, když myslíš...ale na co narážíš, upřímě fakt netuším, nepamatuju si tisíc svých komentů a ani neznám všechny altry a uražených tvořilů, to bys po mě chtěl fakt moc.:D
Jsou tu dobří básníci ovládající techniku, ale pro laika je těžké poznat něco, o čem neví. To, že tady je to průměr, možná ano, ale poezie není pouze na Písmáku (domysli si, na co narážím.)Vypsat ti to, co je špatně a ták, je zbytečné. Oba se shodneme na tom, že to není nic moc. A vzhledem k tvému pojetí "jednání s lidmi" a "protiřečení si" to nemá ani cenu.
..no, se tady podívej na většinu poezie...i když tohle neovládám, tak i s tím je to tady minimálně průměr, páč tu většina tvořitlů neovládá vůbec nic, nebo má mezi ušima vákuum:D... já to můžu bohužel číst nahlas jak chci... zkus mi najít co je konkrétně blbě...kromě toho, že se ti nelíbí anotace, nebo nechápeš proč sem dávám něco, když sama vím, že to má nejspíš k dokonalosti v něčem daleko...
Pokud ovládáš jazyk i verbálně, tak máš skoro vyhráno. Přečti si nějakou báseň nahlas. Můžeš mít metrum, které si můžeš porušit, ale né, že to bude klopýtat. Když víš, že to neovládáš, tak proč se s tím prezentuješ?Btw. Já metrum taky neslyším. Metrum těžko kdo slyší. Asi si musíš uvědomit, o čem je řeč.
Já bohužel fakt neslyším důrazy a tyhle věci...takže prostě nejsem schopná vytvořit něco, co by mělo nějaké promyšlené metrum...
Dík... žádný skvosty to nejsou, ale je fakt, že se tu zuřivě tipují i větší kraviny:)
Miroslawek
18. 11. 2015tak je asi potřeba číst poezii nejen na litwebech ;)
Ok...já jenom nevím, co od toho jako chtít víc... já když čtu většinu básniček na lit.webwch tak si až na výjimky říkam, to je nuda...volovina... gejárna...wtf , to už jsem četla aspoň třicekrát...a tak... jako občas se mi taky něco líbí...ale metrum holt nedám asi nikdy (neslyším to) a moc ho tedy ani neocením a o sluníčku, přírodě, lásce a podobných věcech je toho napsáno i tak dost... a takové ty básně o nitru autora, všedních dnech a volný verše...jo proč ne, ale nejdřív ten autor nesmí být sám nudnej k uzoufání, aby mě to od něj zajímalo...
Miroslawek
18. 11. 2015netřeba vytyčovat obranný perimetr - v ničem ti přece nebráním, jen poskytuji zpětnou vazbu ;)
Ještě bych ráda upozornila, že jsem to záměrně nazvala rýmovačky a ne vysoká poezie:DD... a hodila to do jednoho celku, aby to tady nezabíralo moc místa... nejsem žádný básník...jsem cca rok píšící "asi člověk", co se snaží o prózu... a to taky ještě spíš formou pokusů...
...já jsem opatrný...je to můj nick... každopádně pár asi děsně divných a hloupýchlidí v tom nějakou myšlenku občas i vidělo... dík za koment
Miroslawek
18. 11. 2015Jediné, co se dá k těm veršům spolehlivě říci, je, že se skutečně rýmují... není to málo Ivane Pavloviči?
S myšlenkami bych byl každopádně opatrný...
Ono to technicky za nic extra nestojí... ale aspoň se snažím, aby to mělo myšlenku, když už formu holt asi nikdy nedám.:)