Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMurilino Urbi et orbi
Autor
Movsar
Přátelé Zeleného údolí
Volají na sebe děti na zastávce v Podolí. Volají na sebe jeako přátelé Zeleného údolí, tak životně a tak naivně na sebe volají. Jejich hlásky mizí v hluku aut, podvečerním bučení motorů. A Zelené údolí mizí v oparu benzínu.
Murilino Urbi et orbi
Šteluje si ajfounek k poslechu a neubírá ze znuděného výrazu. Ani hudba, nejspíš Mozartovo Requiem, na tom nic nezmění, drží ledovou formu ta platinová blondýnka. Městu a světu vysílá zprávu o svém nezájmu.
Četba na Klementa
Jedna ze zkazek praví, že Klement Gottwald jako zavilý čtenář a uvědomělý soudruh od mládí čítával pod lampou pouličního osvětelní, aby tak šetřil elektrickým proudem.
V ulici zas nesvítí lampy. Lupiči mají pré a dokonce ušetří za punčochy. Zato venkovní čtenáři o téhle noci nepokročí ani o stránku.
Ušatý Moldavec
Do stanice Muzeum sestupuje ušatý Moldavec. Včera možná prožil lásku a dneska už zas dává život v sázku. Hledá nebezpečný podnik, co by mu odpomohl od přebujelé mužnosti: ve výškách lešení bude ručkovat jak dovádivý pongo v korunách baobabu, nebo snad u silnice popase daku babu.
4 názory
Také jsem ta platinová, ale dobrý. Asi se stanu v rámci úspor venkovní čtenářkou, pokud budou svítit, dobrý nápad. Doufám, že lešení pro cviky ušatého Moldavana nestavěli Ukrajinci, jinak... /T.