Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRanní kolona
Autor
Movsar
Je ráno a manažer René nasedá do svého vozidla tovární značky Vulvo, vyhřátého a polstrovaného jemnou kůží. V sedačce se stulí do polohy nascitura, pouští uterální hudbu a vyjíždí na Pražský okruh.
Řadí se do kolony vozidel, jež nemá počátku ani konce. Zvědavě nahlíží bočním okénkem na ostatní řidiče. Rozpoznává v nich ty samé tvory: muži mají košile a kravaty, u pasu se jim vydouvají velká břicha ucpaná tlejícími uzeninami od snídaně; ženy mají jen drobnější ruce a na sobě kostýmy.
René hladově hltá masky automobilů, vyvstávají z oktanového kouře jako při stvoření světa techniky, brzdová světla dodávají scéně šmak krvavých počátků. Mozek nascitura Renému neumožňuje domyslet spoušť kolem, a tak je šťastný na způsob maličkých.
Než dojede do korporátní budovy na rohu náměstí, stihne ještě uvolnit do vzduchu mnoho oktanu a trochu uzeniny od snídaně.
6 názorů
Přes tápání nad významem některých slov (došlo na slovník) snad chápu co chceš říci i to, že U ve snačce vozu není překlep :-)
slunceblunce
18. 12. 2015pasažér René je mi povědomý :)) je to takový.. vyčouzený, úplně ten oktan cejtím :)
taky ráno stávám v koloně a pozoruju lidi kolem, ale takhle poeticky bych to popsat nedokázala:-)*
snad jim jednou někdo zavede automaticky výfuk do kabiny, any mohli psát navěky
aleš-novák
17. 12. 2015René bude moci brzy cestou do práce spát v autě...
http://auto.idnes.cz/auto-bez-ridice-test-v-cesku-dp6-/automoto.aspx?c=A151215_233753_automoto_fdv