Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDůvěra
Autor
Oldjerry
to, o čem lze mluvit
se dere na jazyk samo
o zakázaném se mluví jen s moudrým
bez vytáček a zámlk
bez prstů
bubnují slova na realitu
rozpaky... váhání
tíseň a zmatek
se navzájem vyruší
a zůstane peň
bílý až do zelené koruny
---
a přetrvá mnohá slunce
měsíční sny
hvězdné exhibice
mraky, mrazy
deště a vánice
odchody
celý život
11 názorů
Dík, Jiří...
Karpatský knihomol - máš pravdu - asibych neuměl psát něco, čemu sám nevěřím. Díky
Karpatský knihomoľ
15. 02. 2016Ešte dodatok. Možno by som zamenil peň za kmen ale neviem či tieto slová sú významovo zhodné v oboch jazykoch.
Karpatský knihomoľ
15. 02. 2016Báseň ako definícia a zároveň definícia ako dobrá báseň. Verím jej. Nepríde mi ako prvoplán ale ak to tak z teba ide spontánne, tak si asi vnútri stotožnený s textom.
Jaroušku, klidně to tak ponech, jak to bylo, pro mne to nijak nesnižuje kvalitu první poloviny a respekt k tvé schopnosti neustále pracovat na sobě.
Děkuji vám všem za cokoli - slova, tipy, výběr...
a2a2a - je to pravda, teď už to vnímám taky tak, přesto - ponechám formu po úvaze tak, jak jsem dílko vložil. V tomto případě bych nepovažoval za korektní text upravovat jinak, než že označenou část významově trochu potlačím velikostí písma.
Je to prvoplán se skoro nulovými opravami, proto si vašich hodnocení vážím o to více.
Opravdu jsem chtěl více zdůraznit, že vybudovat důvěru není maličkost a na druhou stranu, že pak přetrvá...
osobně bych skončil zelenou korunou, vše dál je již zbytečné obsahově a zaostává i formou za první části, přesto mám dobrý důvod k výběru za první polovinu, která naopak má šmrnc.
Snad bych opravil ...bílý... na bílé, protože ten hovorový tvar je v textu osamělý
osobně bych skončil zelenou korunou, vše dál je již zbytečné obsahově a zaostává i formou za první části, přesto mám dobrý důvod k výběru za první polovinu, která naopak má šmrnc.