Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSpolečenství čtyř zvířat
Autor
každodenní_drak_1
Společenství čtyř zvířat
Býk zasmušilý s hlavou skloněnou
Vedle něj černý kůň, slavnostní a vedle něj kočka. Je malá, vznešeně a trochu posměšně se usmívá.
Krajina je temná.
Vedle teče modrá řeka. Plave v ní červená ryba. Je něžná a nedosažitelná.
Je to společenství čtyř navzájem propojených bytostí.
Kočička býka a koně zneklidňuje. Je tak malá, má tak dlouhý ocas a tak špičatá ouška. Vždycky jim uteče na strom a ráda je škádlí. Ráda si pohrává.Občas donutí býka, aby zrychlil krok a rozduněl zemi, občas donutí koně k běhu. Kočka je nepolapitelná. Je to ale jen hra. Všechny je láká ryba – ponořit kopyto nebo tlapku do vody a voda je všude tak něžná a ryba tak nedosažitelná. Vždycky proklouzne, mlčí a plave ve své vodě dál. Nemůže se k nim připojit. Jen občas mohou vstoupit k ní do řeky, ale musí se vrátit a kráčet mokří dál po zemi. Brzy na slunci oschnou, jen v noci jsou mokří dál, ale osuší je hvězdy.
Nikdo k ní nemůže.
Jsou to ale čtyři propojené bytosti. Zamyšlený býk, slavnostní kůň, kočka a červená něžná ryba.
Jednoho dne kočka, která ráda poškádlí i běh života, jen tak znenadání skočí na rybu a spolkne ji. Nevydrží už to odloučení. Skončí trápení.
A tak putují dál. Temnou krajinou, vedle teče modrá řeka.
Zasmušilý býk s hlavou skloněnou, černý slavnostní kůň a na něm se veze kočka. Ocas má pyšně vztyčený a v sobě má něžnou červenou rybu.
Kůň i býk ji milují.
Je to příběh lásky čtyř propojených bytostí.