Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePiazza Navone
Autor
Gora
Piazza Navone
Půlnoc. Římské zvony se loučí se starým dnem.
Vylidněné Náměstí umělců a hrkavý zvuk brouka.
Žena a slepý pes vystupují jako každou noc z auta.
Zpod kontejnerů v rohu piazza se odvažují vylézt kočky.
Jsou jich desítky. Obklopily postavy ve tmě a chytají potravu letící vzduchem.
Maso. Zbytky z restaurace. Za pět minut je po všem. Žena vede psa do auta. Odjíždějí.
Všichni jsou opět neviditelní. Zvony rozklimbané půlnocí zmlkly. Po dlažebních kostkách se roztáhla noc. Ticho.
31 názorů
Pěkně popsané zajímavé postřehy z půlnočního Říma - dílo mě vtáhlo do atmosféry :-))) TIP
Kolobajda: tohle bylo takové zapadlejší náměstí:) a zážitek skutečný...a děkuju!
Tak nějak váhám, zda noční život v Římě končí s půlnocí... na mě nejvíce zapůsobila Fontána di Trevi. Tam jsme se zdrželi nejméně hodinu - úžasné... /**
MKbaby: pokud jsem kdykoliv a kamkoliv cestovala, byly kočky první , hned po památkách, o jejichž osud jsem se tam vždy zajímala:-) Petře, díky...
Nejvíc koček v životě jsem viděl v Tel-Avivu. Vypadalo to, jako by město nechaly postavit právě ony, aby se měly kde vyhřívat a kým se nechat krmit :-)
Lakrov: ano, jen jsem to chtěla vyslovit: on mne vyzval, abych s miniaturkami začala, a už Krumlov byl úspěšný, tak proto:))
> ...za nápad věnovat se miniaturám vděčím Movsarovi...
Je to trochu poznat, ale nedá se mluvit o kopírování stylu. A doporučuji nepřebírat všechny jeho (a číkoli) nápady jako etalon :-) , ale to dávno víš...
Lakrov: děkuju ti, zjišťuji, že materiálu bych měla víc, nyní bude mini z Normandie... za nápad věnovat se miniaturám vděčím Movsarovi, ten mne k nim vybídnul...
Takhle "osamocený" ten textík působí jen jako krátká poetická poznámka z výletu, ale být jich (těch textíků) víc, z různých míst, mohl by z nich vzniknout jakýsi "rozbásněný cestopis". Bude jich víc? Tip.
Evženie: a dobře děláš...ta paní v Římě splnila své poslání a jistě šla pak taky do hajan:))) děkuji
Evženie Brambůrková
01. 07. 2016V noci se dějí divné věci.
Proto nikam nechodím.
Spím a ani trochu se nebojím. /T
Kočkodan: aha...s tím jsem nepočítala, že nemyslíš jen na zvířata, když jsi KOČKOdan:)))
blacksabbath
01. 07. 2016Zvony rozklimbané půlnocí se zastavily. Po dlažebních kostkách se roztáhla noc...........................*/***
Stázka: bylo to překvapivé, něco jako mlha přede mnou, mlha za mnou...díky
okoloidúci
01. 07. 2016líbí *