Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePlachonohá momí
Autor
Movsar
Vrcholky Anděla
Přes vrcholky prsou jí vlaje látka, jako vlajka horského národa nejvýš světu. Kolem krku korálky, na znamení, že nehoruje pro války. Tak si z Anděla vyráží někam za svou, a já rád bych se k ní přitočil: Tímhle světem lepší je vyrážet ve dvou.
Japonská rosnička
Dívala se jako rosnička na žebřík, ta malá Japonka. Ústa do třešní a tvářičku do slunka. Vypadá lehce znaveně, jak asi dlouho už se toulá ulicemi tohohle města? Pražský chodec by jen mávl rukou a nabídl někdy na začátku příštího tisíciletí popovídat u kávy.
Smíchovské herny
Ze smíchovských heren vane duch fair play. Kotouče válejí splávek, je čas třešní, padnou? říká si čudák na vysoké židli a z cigarety potahuje pávek. No a pal dojdou, padnou, zarachotí mince a štěstíčko je na světě. Jenže tady štěstí nečeká, bestii je třeba krmit, dál, už hladově svítí švestkovýma očima do tmy a řičí. A ten chlapík krmí a krmí jak máma své mladé. Je to prostě pud. A pan majitel už má z kasičky sud.
Plachonohá momí
Špitají si ty dobré kamarádky, cesta tramvají je pro malou špitanou jako dělaná. Jemňounké pusinky si přikládají k uším a na srozuměnou se usmívají. Jedna se ožívá, v té žije plachonohá momí. Na náměstí Republiky, když vystupují, ta živoučká přitiskne svá prsa kamarádce k radosti. I mně k radosti.