Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVzrušení na chatě
Autor
Kolobajda
Vzrušení na chatě
Manželka vychrstla vodu se saponátem po umytí nádobí k plotu pod lískový keř.
A já jsem tam den před tím objevil hříbka. A kropil jsem ho a chodil kontrolovat, jak bují.
Načež jí říkám (dost vzrušeně): Tady je hříbek, a já ho zalévám vodou, a ty mastnou vodou s jarem!
Dostalo se mi odpovědi: Tomu se říká Jarovizace!
13 názorů
nevím,neznám
27. 09. 2016Příjemcem jarovizačního impulsu je apikální meristém a embryo, podmínkou pro přijetí tohoto popudu je výskyt dělících se buněk v mateřské rostlině. Mechanizmus jarovizace spočívá v epigenetických změnách stavu methylace DNA a v konformaci chromatinu následkem nízkých (vysokých) teplot. Vzniklá demethylace a uvolnění bílkovin chromatinu dovoluje oživení původně neaktivních genů. Aktivaci genu VRN2 (vernalization) je potlačeno brzdící působení na přechod do etapy kvetení.
Doufám, že tomu všichni rozumíte...
...Jarovizace... je pěkné slovo. Názvu téhle miniatury by slušelo víc, než nynější zavádějící titulek :-)
nevím,neznám
10. 09. 2016Evženie Brambůrková
08. 09. 2016Jak chutná klouzavy hřib?*
Přátelé, díky za názory - byť různorodé. Pedvo - udal bych, udal (kdysi mě tady někdo nazval udavačem STB), leč v Kunčicích p.O. policie néni. Ale i kdyby byla, váhal bych. Určitě by se ptali, proč nemáme septik, proč nemám revizní zprávu od elektriky, od komínu, proč máme tyčky od plotu napuštěné vyjetým olejem... oni to tak tam sice mají všichni chataři, ale co oči nevidí... Takže - co tam jeden klouzek... stejně to nepřežil. o))
blacksabbath
07. 09. 2016Lubošova poznámka o klouzku mě rozchechtala......a ty nepěstuj u plotu a hajdy do lesa....*/***