Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZajatci tichomořských ostrovů
Autor
Movsar
Jsem uprchlý podnikatel Vilém T. Před svou cestou do podnikatelského exilu jsem si změnil jméno, takže mi teď říkají Ramon Sauer. Zní to univerzálně a navíc trochu romanticky, pokud dotyčná neumí německy; myslel jsem na vše, neboť večery v Tichomoří bývají dlouhé a teskné.
Berte toto malé představení jako dostačující, nikdy jsem netoužil po publicitě. Ovšem dostalo se mi jí vrchovatě – odříkaného chleba největší krajíc, znáte to. A tak mi policie a novináři zpracovali desítky, ale spíše stovky medailonků, obvinění, útržků z mého života a prý už se chystají napsat celou knihu.
Stal jsem se tedy jednou z hvězd internetového nebe. Nevadí, člověk se prý může poznat jedině skrze řeči druhých; už toho tak o sobě vím vcelku nemálo. A za další, díky internetu mohu být s blízkými, které jsem musel opustit, permanentně: ráno si zapnou počítač a jsme spolu. Vymoženost nových médií. Už se mě takto snažili dopadnout ostří hoši, jenže bezúspěšně – nejsem pokémon.
A jak vypadá den psance? Obvykle ho zastihnete, jak dopíjí další kokosový drink a hladí zas jinačí kakaovou dívku. Na těch je krásné, že mívají zuby jak padlé sněhy a náladu do nepohody. Horko uspává, síť natažená mezi palmami příjemně kolébá. Oceán šumí písničku o dálkách, do toho padá soumrak, o němž ryby nemohou říct nic a přítulné dívky se raději vysloví tancem.
Tady na ostrově je každému jedno, proč psanci utíkají, neboť slovo vina je tu neznámé. Jediné, co mě budí z těch horkých spánků na ňadrech dívek, je otázka, jak dlouho si tenhle tichomořský státeček udrží svou právní autonomii před zbytkem světa. Anebo taky – jak dlouho ještě budu vítaný host. Kokosového drinku není nikdy dost.
4 názory
blacksabbath
11. 09. 2016jak dlouho.........jak dlouho_?..............*/***
Radovan Skromný - Tvořivý
10. 09. 2016Fajnovka! Je to fakt super, skoro jako od Havla nebo Poláčka, nebo tak něco! /*