Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLáska Caren Fullové
Autor
Movsar
Neptejme se, kdo je Caren Full. Je žena? Je muž? Ne, Caren Full je bytost budoucnosti, je nadpohlavní. A proč vlastně začínáme sexem? Protože nadpohlavní bytost budoucnosti byla zrozena ze sexuální revoluce, svou identitu vybojovala v krutých válkách. Na území vybuchujících penisů a vagín, v ohni zadnic a poprsí, v zákopech klínů a vítězných praporů z hedvábí zrodila se Caren. (Poznámka: z čistě arbitrárních důvodů namísto neurčitého „ono“ pro Caren vyhradíme ženský rod; považujeme to za nedokonalost jazyka a lidskou uvízlost v staromódní gramatice.)
Z nějakého nepochopitelného důvodu se ovšem identitární revoluce, jíž Caren prošla, nezdařila zcela. Caren se stále orientovala na pohlavní bytosti, a to jinochy, navíc homosexuálně zaměřené. Sama tomu říkala, že něco je a něco není dostatečně „gej“. Výraz „gej“ v Carenině světě fungoval jako dobrá značka, něco jako ve světě infantilních lidí symbol nakousnutého jablíčka; ostatně hřích jako hřích. Ke světu se Caren do značné míry vztahovala skrze literaturu, pokud ovšem byla dostatečně „gej“. Taky obrázkové příběhy neboli komiksy a hudba jí lahodily, internet se v tomto směru stal Caren říší bez hranic. Kolikrát si říkala: Nečeká tam někde, v temnotách japonského nebo čínského serveru, krásný mladíček s lulíkem jako uzlíček, osamělý a žíznivý po Caren, bytosti z Čech?
Jako je tomu vždy, lidské možnosti Caren v takových chvílích doháněly a stavěly zpátky na zem: ne, nelze projít Říší středu a najít perlu, navíc když je vše virtuálně zmnoženo k nekonečnu. A tak se stalo, že jednoho dne se proklikala k realitě. Nakonec se ukázala být sladká.
Dorazil večer. Byl krásný a pozorný. V ruce měl kytici a v centru města rezervovány dvě místa v dobré restauraci. Byl podzim, pršelo, za okny se světla lamp odrážela o hladinu řeky a oni dva pili víno z Argentiny a povídali. Jeho svalnatá šíje připomínala taky býka, trochu se bála, ale strach je v intimitu vpleten jaksi přirozeně, a tak jí fakt, že nebyl postavy docela efébské, nevadil. Stále se smál a ona taky. Pak odešli k němu domů.
Nerozsvěcovali, zapřeni do sebe vešli do ložnice. Zapálil svíčku, pustil hudbu. Pomalu jí svlékl košili a položil na postel. Když se jí dotkl silnýma rukama na bocích, zasténala. Chvíli nedělal nic a ona přesto sténala dál. Byl to reflex, deroucí se z nitra stále ještě trochu pohlavní bytosti. Pokračoval v chůzi prstů po jejím nahém už docela těle. Něco se ve tmě stalo, plamen svíčky se roztřepotal jak perutě nočních ptáků.
Z reproduktorů šla tlumená hudba, Karen rozeznávala slova: Jako suchej starej strom, jako všeničící hrom, jak v poli tráva… a jestl inení žádnej Bůh, tak nás vezmě země vzduch, no a potom ámen. Uslyšela cvaknutí čelisti, její milenec si něco vytáhnul z úst. Ležela na zádech, takže viděla jeho tvář jen napůl, ukratou za horizontem svého břicha. Naklonila se zvědavě víc a spatřila ohromná ústa bez zubů, z kterých šel masitý jazyk přímo proti jejímu nadpohlavnímu klínu. Bylo to jako by se k němu přisálo klubko mořských mlžů, hudbu pak přerušovalo hlasité mlaskání. Už nesténala. Křičela.
Po pár týdnech se vypravili k moři. Říkal jí, že si to zaslouží. A ona si taky říkala, že si to snad zaslouží. Psala prostřednictvím digitálních sítí, jak je to bezva: ráno snídaně šampionů, večer víno a dary moře, do úst si, jako to dělávají zamilovaní, navzájem vkládali klubka mlžů. Pak jí hrál na kytaru a zpíval své písničky, jak je ještě nikdy neslyšela. Chtěla, aby vyprávěl, jaké to bylo tenkrát na Strahově a on to netajil. A pak se s Honzou zas a znova za šumění přílivu stavěli bezpohlavní revoluci. Jejich dny utíkaly jak večerní zprávy… A to je láska.
32 názorů
Je možné, žo tohle čtu už podruhé, napadá mě po prvním odstavci, nebo je to inovovaná verze již dříve užitého námětu? Je to totéž, z nějakého důvodu to zůstalo v mém seznamu nepřečtených, a když to čtu teď, podruhé, připadá mi, že text ani nemusel obsahovat tak konkrétní údaje, aspoň z oblasti jména protagonisty. Mohl být i víc "hádankovitý", a přesto by si v něm pozorní ("zasvěcení") čtenáři našly smysl i onu popíranou podobnost.
..aha..takže impotence je urážka (já mám spíš za to, že nemoc)a psát o tom, že šukám s hnusným, tlustym, debilním dědkem abstrakce...
...asi bych ještě Movsara musela abstraktně rozdělit třebá na Moua Vosára... aby to bylo abstraktnější a byla to literatura na úrovni:DD
vyšší to je v míře abstrakce. zatímco ty si vymýšlíš konkrétní urážky, můj text pracuje s abstrakcí. odpoutej se od země, která tobě není s to napovědět nic výjimečného, jen stará klišé o "impotenci" atp. se zemí se to musí umět, jinak je lepší brát z fantazie nadzemské.
to by ovšem muselo být skutečně psaní o literatuře, inteprteace, která už je sama dílem.
..počkej..ty jsi impotentní a máš skleněné oko?:D
...nevidím v tom, cos napsal ty o mně, nic vyššího...
komentář a diskuse o díle, nebo autorovi, se týkají psaní a "literatury" stejně jako dílo samotné... a OT jsi zrovna ty (na procenta) snad ještě častěji než já:P
ale tohle je především literární a ne diskusní server. třeba je kultivovanost spatřována v tom, že se zdržuji faktických a nízkých útoků, jaké navrhuješ pro svou reakci ty, ale držím se fikce a řekněme relativního nadhledu.
Včera jsem v dtogerce náhodou našla celkem slušnou voňavku (EDP)...většina mi jich totiž nevoní...natož v drogerce ale tahle mě zaujala od pohledu flakonem a názvem James Bond...vybavily se mi totiž Brány iluze ...Alex (chtěl jednou hrát Jamese Bonda)... navíc ta mrcha i drží a to jsem se koupala:D
...no, tak teď koukám na net, kde bych ji sehnala levně a ona to je docela novinka, tak přemýšlím, že to chvilku nechám, než cena klesne...
...každý má o kultivovanosti jinou představu...já si teda, pokud to jde, radši všechno řeším v diskuzi, než abych sepisovala něco o tom, že je Movsar impotentní a když to přehnal s viagrou, tak mu vystřelilo skleněné oko, které se zakutálelo pod gauč... no holt asi nejsem dost kultivovaná:DD
díky, lakrov. právě pro vedení sporů v čistě literární rovině jsem taky. a čekal jsem od caren fulové reakci. ale třeba přijde a počteme si.
Líbí se mi tohle kultivované projednávání sporů, namísto vleklých výměn prchlivých názorů. Aspoň teď víme, kdo je kdo :-) Tip.
.. ještě jsem zapomněla na jistého Hlavatého...ten kluk občas fetoval a měl pak různý stavy...jednou chtěl bezdůvodně zastřelit lidi u baru a mě jednou chytil a vyrazil na dlařbu skrz dvoje lítačky (byl velkej jak hovado) a řval na mě, že prej kradu telefony... ale jednou se mnou zas chtěl chodil ...prostě mu hrabalo... jo a jednou na vesnický na mě spadl ožralej, asi 150 kilo vážící, skinhead a tři hubenější kolegové, co strhl ...bylo to jak lavina a ještě nemohli vstát, jak byli ožralí...jsem pak šla k zrcadlu, jestli mám zuby...nějaký vidle a schody už bych možná ani necítila:)
..jo a taky jsem se jednou napila z kohoutku, kde probíjel elektický proud...abych to ve výčtu nezapomněla:)
To je dobrý, R.L. mám po úrazu zraněnou páteř...syndrom neklidných nohou...dvakrát jsem rodila a 2x mě srazilo auto... a taky jsem spadla z osmi metrů a jeden můj bejvalej mi jednou omlátil hlavu o ústřední topení...bolest trochu znám:)
...a taky znám trochu vás, hoši...a můžu říct, že jsou tu jen tři lidi, co se tu trochu aktivně projevují,a které bych označila za někoho s chlapskou náturou a intelektem, co nestojí za starou bačkoru... Zdenda, který to asi zabalil (ne, že by nikdy nedělal boty, ale na to, jak byl aktivní, jich dělal minimum a dokonalý není vůbec nikdo)... pak ještě Aššur a Bříza... ale ty nesleduju tak dlouho a tak dobře
Abych pravdu řekla, tak mi tu fakt chybí Zdenda... občas mě sral, ale aspoň to je někdo, o kom jsem si mohla říct, že se bavím-hádám s chlapem (nebo s něčím, co ho aspoň připomíná).,.. kterej když mluvil, tak většinou i něco říkal...pokud teda zrovna neměl ty svý krámy...
aleš-novák
06. 11. 2016zdrcující psychoanalýza...:o)
aleš-novák
06. 11. 2016tak určitěěěě...:o)
...ale mohlo...stejně jako kdybych třeba používala onosíkované smajlíky...
aleš-novák
06. 11. 2016nemohlo :o)
Nj, ale já si fakt nepřeju, aby si o mně někdo myslel, že poslouchám něco tak zvrhleho a pedo, jako jsou Nedvědi.
To by mi úplně mohlo zkazit pověst.
tady přece careful nejde o hudbu, ale o lásku. a kdo je kdo, to tady neví nikdo. kdo jsi?
To bylo než si o mně napsal posledně...od tý dobyjsem nesomrovala a taky musím říct, že Nedvědy neposlouchám já, ale ty...aby někdo z tvé povídky nevyčetl mezi řádky zavádějící informace.
pavlínka. ještě jsou spolu?
vždyť jsi pořád somrovala, ať napíšu něco o tobě. tak to tu máš!
No, tohle už je délkou snad i povídka, gratuluju... to by snad bylo i na založení klubu děl o mně.:)
Jedno lepší než druhé...
aleš-novák
06. 11. 2016a co na to Pavlínka?