Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePíseň Marie z Magdaly
Autor
Eliška Rejčka
Děkuji, Bože.
za Jeho úsměv, který pro mne má,
do kterých padám bez obav,
vypovědět všechen svůj cit.
10 názorů
Anakreone, ve středověku možná ne, ale za časů manýrismu a baroka taková díla byla běžná a rozšířená po celé katolické Evropě. A to nejen slovesná. U nás je jich všude plno, i mimo kostely. Snad nejznámější je sousoší sv. Luitgardy na Karlově mostě. Ve světě pak sousoší sv. Terezie z Avily v římském kostele Santa Maria della Vittoria zachycující Terezu ve chvíli mystického vytržení, kdy v okamžiku, kdy ji anděl zarazil do srdce kopí s ohnivým hrotem, pocítila, podle jejích vlastních slov, bolest tak velkou, že ji nebylo možné vydržet, a současně slast tak nesmírnou, že si přála, aby trvala věčně. Bernini zobrazil Terezinu extázi velmi realisticky - jako podobu ženy prožívající orgasmus. Moderní doba dala tomuto uměleckému směru název Mystická erotika.
Statistik1
23. 07. 2020Mně se to líbí! Máří byla obyčejná ženská, a Ježíš pro ní byl normální živý chlap, ne vzdálený symbol jako pro nás. Vlastně mi tam nesedí jen to velké písmeno. Píšete ho snad vy, když se vyjadřujete o někom, koho sice obdivujete, ale s kým se zároveň denně potkáváte?
Zdá se, že se tu rozvinula čirá diskuze... ;-) Taky sem něco dám, ale jen verzi pro net a uvidíme, co se bude říkat. ;-) T.
Rozhodně by tomu slušela větší mystika, menší tělesnost a hodně, opravdu hodně ubrat v přímočarosti. Takto je to na Marii Magdalskou až moc emocionální.
Milostná lyrika ježíškovská. Silou se samozřejmě nevyrovná svým vzorům Pokus je to nicméně sympatický. Jen se zdá, že konec je poněkud vnějškový. Formulace s antologií je dokonce podobnému konceptu cizí. Místo citu vyplouvá na povrch kalkul.
čím by to oslovilo rendlíku středověké obecenstvo? Jazykem, který je současný, symboly, které tu nejsou? Obrazy které nenesou žádnou spojitost se středověkem? Možná bys měl víc přemýšlet než něco vypustíš z úst. Bylo by to dobré.