Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚtes
Autor
robatko
Martina měla přijet ve čtvrtek. Poslední Ondrova možnost mluvit s ní, než zmizí z jeho života. Nepřijela. Prý jí bylo špatně, prohodí její kolegyně, když se potkají v kuchyňce. V pátek bylo špatně Ondrovi, nebyl v práci a hryzla ho představa, že jí promešká. V pondělí jí při polední pauze vyhlíží oknem z kuchyňky, skoro ani nedýchá. Ví, že by se mu ulevilo, kdyby zas nepřijela, ale předsevzal si, že nebude zbabělý.
Po chvíli jí zahlédne, jde kolem parkoviště ke vchodu. Krve by se v něm nedořezal. Současně vejde její kolegyně, v ruce misku s obědem. Ondra v duchu zaúpí. Pane bože, proč zrovna teď? Slyší jí, jak říká: "Ona s váma nechce mluvit, pochopte to". Ondra nechápe nic. Je někde daleko, stojí na kraji útesu a neví, jestli skočit, nebo se otočit a odejít. Ale musí skočit, nikdy by si to nepřestal vyčítat. Vyjde na chodbu, potkají se tam. "Ahoj", zdraví jí. "Čau", odpoví Martina a uhne pohledem. "Tak dneska naposled?", ptá se Ondra, ale hlas mu selhává. Asi ho vůbec neslyšela, projde okolo něj a pokračuje chodbou. Ondra se otočí a jde za ní. Když jí to neřekne teď, tak už nikdy. Všechno ostatní už je jedno. Z kuchyňky vyjde kolegyně, pozdraví se s Martinou a začnou si vykládat. Ondra ví, že už je pozdě. Nikdy si to nepřestane vyčítat.
4 názory
tiež sa prikláňam k tomu, aby Ondra našiel riešenie, pretože do smrti si vyčítať niečo, čo sa riešiť dá, nie je celkom ono :)
Díky za gramatický tip.
Co se pointy týče, samozřejmě ti můžu říct, jak to Ondra bude řešit, ale pak bych tě musel zabít ;)
No... A dál? :D Nemůžeš přece na čtenáři nechat všechny možnosti, jak to bude Ondra řešit, ne?
a gramatický tip: když skloňuješ zájmeno ona ve 4.p., dává se tam krátké i (vidím koho? co? - ji), máš to tam 5x, to už je takový výrazný