Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŠalba neschází
Autor
Muamarek
Někdy tma v hrudi vyloženě tlačí
všechnu krev svírá, city zamrazí
zbude jen díra po vší extázi
že i žár studí jak zeď na pavlači
Duchem jsou chudí – šťastně se to kráčí
stačí prý víra – a s ní zákazy
Svoboda zmírá. Vždycky narazí
Slova pak udí lidé s karabáči
Rozdíl se stírá, všechny tváře s fáči
jen malá škvíra v zornicích se zračí
Nikdy však údiv – a to ve fázi
Kdy je prý čirá stoka, jež se stáčí
Lejna pak sbírá duše – je to k pláči
Marnost se nudí, šalba neschází…
20 názorů
Já mám zase ráda tu tvou. Nemůžeme to ale se sonety až tak přehánět.Dočasně se raději vracím k volnému verši,ale když tebe nebo kvaje zase napadne reagovat třeba na nějakého Shakespeara,rozhodně se ráda přidám.
Muamarku,
tento měsíc jsem ti ještě věnovala sonetorondel "Odkvétání". Nejspíš sis toho ani nevšiml.
Já se hned podívám. A taky budu moc vděčná za tvoje názory na mé nové vázané verše. Tento měsíc zatím píšu, kromě haiku ,jenom vázaně.
Takže sonetek jsem už vložila. V ideálním případě by mohl být začátkem pokusu oživit anglický sonet tady na Písmáku.
Včera odpoledne bylo tak hnusné počasí,že jsem se neodvažovala ani vyjít na zahradu,díky čemuž jsem spáchala několik básní a taky sonet nazvaný "Sonety W.S.". Dnes mi ještě připadá dobrý,ba lepší než to,co jsem měla v plánu zveřejnit původně. Jestli na tu básničku nezměním názor,vložím ji příští týden. Pak by se možná mohla rozvinout nějaká diskuse na téma "Sonet a dnešek" - nebo tak nějak. Jen škoda,že tu není hlavní diskutér Safián.
Pokud se mi ještě v dubnu podaří sem vmáčknout nějaký sonet,bude to sonet dekadentní,který opravdu nemá se sonetem 66 nic společného. Takže tuhle diskusi bych nechala raději na květen.
Richard Hrob
14. 04. 2017Zdařilé dílko. Jak po stránce formy tak i obsahu. Tipuji*
A tady jsem si to zkusil ještě jednou...: http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=478221
Už jsem ho četl - i v překladech. Dej se pak, prosím, odkaz na diskusi, rád se zapojím...
Kvaj tu ted' nevím a tak nevím,kdy ta diskuse bude pokračovat. Pokud pokračovat bude,byla bych ráda,kdyby ses připojil. 66. Shakespearův sonet si zadej do googlu. Ihned ti vyskočí. Je to jeden z jeho nejznámějších sonetů
Co se rýmové stavby týče - dobrá práce,za tu dávám tip. Pokusím se o cosi podobného až v květnu. Na duben už jeden sonet mám a nechci to tady přesonetovat.
K obsahu: shodou okolností ted' s Kvajem řeším W.S. sonet č 66. - Znáš ho ?
Dodola, Kočkodan - díky oběma za zastavení a hezké velikonoční svátky :-)))
Stačíprý víra - a s ní zákazy... musí to tak být vždy? Třeba se přece jen něco mění k lepšímu