Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePředdušičková
Autor
Dodola
když slunce vchází do vah
a saturn do duší
když mlha klesá do spár
spálenišť záduší
když podzim - pán strohosti
dovolí životu naposled explodovat
tísíci barvami
než zamkne jeho brány
vládce čas
otvírá dveře
do světa zcela jiných hostí
kam se každý bojí vstoupit
ale proč vlastně
když tolik toužíme
po nesmrtelnosti?
17 názorů
O taoismu přecejen něco málo vím. Tao te Tïng mám ve všech možných českých překladech. Kromě Starého mistra miluji i mistra Čuanga. Konec konců i mistr Sun byl taky taoistický filosof. Taoismus je ovšem starověké mysticko- magické učení,do kterého proniknout je velmi obtížné. Já jsem v tomto směru ušla jen pár prvních krůčků.
Umbratico, sympatický je i taoismus. Obsahuje jak buddhistickou prázdnotu (proto prázdný a bez přání vidí počáteční jemnost...), tak ikřesťanskou plnost (ale naplněný vidí povstávající úplnost...) v jakési syntéze
I když ta syntéza existuje ve všech náboženstvích, jen se to oficiálně nepřipouští
Ano netouží po nesmrtelnosti individuality. Budhismus má však více podob. V tom nejrozšířenějším - mahajánovém se ideál bodhisattvy dost blíží ideálu křest'anského svatého.
Tak to ti přeju, Evži, aby se dařilo a aby nám vítr tu krásu hned neodnesl
Evženie Brambůrková
02. 10. 2017Podzim je tak krásný. Až mě zabolí, že nedokáži pochytat všechny bervy a přenést je na plátno pro radost druhých. Zkouším to znovu a znovu a občas se zadaří a vše se rozzáří. :-)
Námět je pěkný. S básní už je to horší. Hrubý výpadek z metra, určitá neohrabanost ve formulacích. Možná je to chvatem. V každém případě je to škoda.
Umbratico, díky, tak teda ne "přítel", ale "nejlepší lékař", no. A s těmi buddhisty... nevím, mám za to, že netouží pouze po nesmrtelnosti individuality
Goro, překvapuje mě tvůj pesimismus. Že bych nebyla sama, kdo má pochybnosti?
Anděliko, podzim je taky taková bolest na konci, ale zima je už paradoxně veselejší.
Nejvíce se mi líbí střední část básně "Když podzim - pán strohosti..."
Ale pro koho je čas "přítel",to nevím. Myslím,že pro většinu lidí je čas spíše nepřítel. - A také si nemyslím,že by většina lidí toužila po nesmrtelnosti. Budhisté po ní rozhodně netouží. - Tip.
JO, JO...JENOM KAŽDÝ STO TISÍCÍ UMŘE NÁHLOU SMRTÍ - Z NÁS - Z TÉ MILIARDY TVZ. VYSPĚLÝCH, CO SE MÁM DOBŘE...CO JSME VIP...chicht...BOJÍME SE BOLESTI NA KONCI, TÉ NEJVÍCE...