Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setektonika
Autor
cvrcka
vnitřní svoboda bez hranic
prohánění se na dracích
a ohně do všech stran
nemůžu se dočkat rána
otevřených možností
nemůžu se dočkat noci
děj zatím pokračuje
stezka je zřetelná jen
a pak se ztrácí v zápalu boje
vědomí vědomí vědomí vědomí vědomí
výsledná mapa
8 názorů
jj, na více čtení, jednou nestačí, včera jsem četla, dnes se znovu vrátila... hodně pocitů - naléhavosti, uložím si a vrátím se ještě
zapomenuté heslo
07. 11. 2017Dobře to doplňují věci jako "zkouším / jak to bude znít / v červené šále a nevzhledné hučce" takový hezky zakomponovaný odstup.
Začátek mě pravda trochu vyděsil, že to bude taková... přepoetizovaná surreálná abstrakce... Ale postupně se to scelovalo a ten jazyk je vlastně nějakému planému poetizování dost vzdálený. Abstraktní to samozřejmě je, ale to tady funguje dobře - není to pokus zamatlat prostor nějakými neurčitostmi a samoúčelnostmi, ale naopak tu neurčitost věcně vyjádřit, vlastně důsledně k realitě a ve smysluplném provázání, myslím si.
Občas je to pro mě až moc doslovné, ale... je v tom celku taková nutkavost zachytit to všechno, což tomu dává docela silnej vnitřní hlas nebo jak tomu říkat - a ten zase dává právo žít všemu v textu, i těm slabším místům (nebo pro mě slabším, možná proto, že něco podbnýho jsem už někde četl nebo si vymyslel, už nevim - mám na mysli věci jako "zápas světla a tmy o prostor v proudu / dopadajícím na vjemová pole / zobrazuje čerň / v oblastech jasu / zároveň s kontrastní bělobou v stínu / zavřené i otevřené oči / najednou znamenají totéž" - no spíš jde o to, že takhle napsáno to jednak vypadá trochu schematicky a jednak trochu přeefektně, nevim.
Jako celek je to pozoruhodný, rozhodně.
Tolik mi to říká, i když se marně snažím porozumět, tak aspoň nechávám jen tak působit