Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTautologie lásky
Autor
Movsar
Tautologie lásky
"Bez lásky láska není. My všichni jsme stejní," zpívá Jitka Zelenková. Malá velká tautologie lásky. Řeč je patrně bezmocná před takovou věcí, jako je láska, a nezbývá jí než motat se v kruhu. Přesto možná někde na dně slov pravda o lásce leskne se jako prstýnek v řece. A básníci stále sledují hladinu..
Pod závojem vyprávění
Pod závojem všech vyprávění, jakými se lidé už od jeskynních dob opájejí, je svět holou pravdou. Nelze se k ní ale dostat, neboť i věda je jenom rejstříkem metafor; objektivita není než jedna z pohádek. Přesto nám život občas do cesty postaví pravdu. Obvykle nepříjemnou, jako když (těsně vedle) uhodí blesk. I Hérakleitos měl zlomek: Vše osvětluje blesk.
Ex officio
Sobota večer. Telefon. Jedu na policii. Na služebně už čeká někdo, kdo překročil tu tenkou hranici práva. Nevím, z čeho je viněn, to je malé překvapení, které mi uchystal stát. A on jistě bude tvrdit, že ničím vinen není, protože všechno je jinak; a bude mít i trochu pravdu, protože všechno je nakonec jinak.
Obával jsem se, že jenom ukradl žvýkačky v Tescu, ale ne, tulácký milenecký pár se nepohodl a on jí dopoledne před nádražím "nejméně pětkrát dupnul na hlavu". Boys will be boys..
A teď, cestou zpátky domů, v tramvaji z I.P.Pavlova dvě cikánky a jejich tlustý kamarád kouří heroin z alobalu. Ony ho kryjí svými vyhublými těly, aby nebudil příliš pozornosti. A někde na kraji města se gladiátoři právě chystají utkat v drátěné kleci. Budou do sebe bít pěstmi a kopat, dokud jeden takříkajíc neusne. A možná, že kdesi u dálnice na benzínové pumpě ještě stoupá kouř z drobné díry v hlavě pumpaře, a v kase chybí asi tak pětadvacet tisíc. Usnul.. Svět je pestrý.
Něžný šachy
Z koutku levého oka mu kanou slzičky. Přesně dvě. Modré, vpité pod kůži. Vyjel si tramvaji jen v gumových bačkorách, bez ponožek, a v teplácích s tygřími pruhy; i ty má jen tak, naholo. Jede na Karlovo náměstí, kde po setmění nebude sám. Možná doma dětem rozbil prasátko a jde hrát automaty a možná "s dívkou svou něžný šachy".
6 názorů
Jo Pražákům je hej, cestou k tématu nezablouděj! Miniatury u mne, s maximálním účinkem.
Máš starší písně pod kůží, když provázejí tvé miniatury...
Dnes to bylo napínavé čtení, k poslední:
možná měl pod tygřími pruhy jégrovky, nevíme jistě:-), týpek slzavý.