Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŠmejdka II
Autor
reinka
Byla jsem šťastna, že mám vše za sebou a „šmejdi“ už se mnou nemají nic společného. Styděla jsem se a bylo mi neskutečně trapně.
Nastoupila jsem nedlouho poté na brigádu, kde jsem u stánku na akci v Litoměřicích nabízela lidem čištění brýlí. Samozřejmě že zadarmo a doufala jsem v prodej jakýchsi spreyů, které mi zvýší podíl na zisku.
„Nechcete vyčistit brýle?“
„Abych Vám viděl líp na kozy?:-)“
„Pane, čistíme zde bezplatně brýle...“
„Se nestarejte!“
„Paní, nechcete si nechat vyčistit brýle?“
„Promiňte, ale já jsem tu úplně za jiným účelem.“
„No, to Vás přece nezdrží. Půjčte mi brýle a já Vám je během okamžiku vyčistím. Stačí k tomu obyčejný papírový kapesník.“
„Nechci a děkuji“
Ta byla ještě slušná. Spousta lidí přešla s nevšímavostí a arogantně se ušklíbla. Vůbec se nedivím, bylo nás tu na akci nejméně pět z různých agentur.
Proč si pořád představuji nějaké volné zaměstnání bez pracovní doby a se svobodnou volbou života? Nic takového neexistuje... Nechci sedět v kanceláří, nechci sedět u kasy v hypermarketu! Zkrátka NECHCI!
Jenže život je neskutečně pestrý a když si na vás zasedne ve své „trojitosti“, tak se s tím prakticky nedá nic dělat. Nejlíp o tom ví Arabové, dí totiž: „Co se stane jednou, nemusí se opakovat, ale co se stane podruhé, to bude i potřetí“
10 názorů
Dočteno. Záměr téhle miniatury je mi v průběhu čtení nejasný. Jasno do něj vnese až ono závěrečné arabské přísloví (celkem trefné), leč mám v posledních letech na moudrosti z těchto krajů trochu alergii, neboť se domnívám, že oni si v tom neštěstí a lamentaci nad ním vlastné libují. To se autora, doufám, netýká :-)
Ruža z Moravy
08. 07. 2018Asi jsem moc skeptická, poučená životem: Nic není zadarmo, vždycky na to něco navazuje. Dobře napsáno- tedy popsánoy reakce lidí.
Brambůrko, já si čistím brýle sama a to podle rady mého kamaráda optika:-))
Karle, teď mě napadlo, že Chinaski zpívají, že nejlepší věci jsou zadarmo:-)))
lastgaspe, nebo snad raději Přemku, Němci věří jen v to dobré? Všechno se může stát i "do třetice všeho zlého"... Ach jo :-(
Všem Vám děkuji za zastavení a za přízeň :-)))
Vtipně napsaná glosa s orientálním posláním. Co pak, když se to stane i potřetí. Do třetice všeho nejlepšího. Němci říkaji: "Alle gute Dinge sind drei." /T
Lidé jsou už fantastickými výrobky a věcmi zdarma nějak deformovaný. Například v hypermarketech jeden den v tichosti dají do prodeje dražší sušenky s menší gramáží a cenovkou POUHÝCH...
I vše ostře vidět skrze vyčištěné brýle, je někdy bezvýsledné. Ale já tu tvoji pidi vidím jako "dobrou," Reinko.
Evženie Brambůrková
05. 07. 2018Škoda, že jsi nepotkala mme. Občas si ten sprej koupím a brýle si vyčistit nechám. :-) /T