Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se100 let, bratříčku
Autor
Norsko 1
100 let, bratříčku
Sledovat v týdeníku a to byl kdysi
před filmem v každým kině
ty komunisty z osmašedesátýho
je opravdu zážitek
Jak Svoboda odpočívá
na chatě er ó há
Jak Smrkovský
hřímá
Nemohu přece všechno říct
v jedný větě
krucinál
Jak dav šílí
a tleská
a to byli v Moskvě
jak
malí bratři
Na kolejích ruskej
vlak
a jen Dubček
ví
a má
důvod k úsměvu
11 názorů
Myslím , že v národě bylo v osmašedesátém dost lidí ,kteří chtěli jako Jan Werich demokracii a ne demokratizaci. Myslím , že změny by pokračovaly dál a dál a že by jen spojenecké tanky dorazily o něco později.
Máš pravdu, mohla existovat.. Ale vydržela by se svobodnými volbami? Měla by to určitě těžší:).
K3,
celý život se zabývám vědou a proto dám pouze na experiment. Já netvrdím že třetí cesta existuje ,já jen říkám,že by možná mohla existovat,leč protože byla ukončena násilně,nemůže nikdo z nás vědět,jak by dopadla. Experiment a praxe - to je to jediné,co může odpovědět na otázky.. Vše ostatní jsou jen hypotézy a víra.
...zatím.
By se dalo dopsat. Myslím že třetí cesta neexistuje, o něco takového se pokoušejí dnešní vůdci a stává se z toho pěkný paskvil. Ono to bylo v těch šedesátých letech docela příjemné osvěžení, po tom všem co bylo před tím a po tom všem co bylo potom, jenže byla to jenom taková fata morgána stejně odsouzené k zániku, protože pořád byla vedoucí úloha jedné strany a to byl hlavní kámen úrazu. A dneska? Máme co jsme chtěli: "všici kradnú jenom já ne." Ale příště se to dá ještě změnit, zatím.
Ano, chtělo to "třetí cestu"! Bohužel, máme demokracii a vláda je nakonec taková, jaká je většina lidí.... :-(
Něco opravdu působí tragikomicky,pro mě osobně nejvíce Dubček.Ale když někdy opakují v rádiu třeba filozofické besedy některých intelektuálů z r. 68 , mám pocit právě opačný. - Ta kultivovanost projevu ! Ta hloubka myšlenek ! Když to srovnám s dneškem,pak je to dnešek,co vypadá trapně a já se musím ptát : neexistovala opravdu nějaká třetí cesta ?A taky si myslím,že po tu kratičkou dobu,co byla v osmašedesátém zrušená cenzura,byl tisk svodnější a otevřenější než je dnes.
Tip za námět k přemýšlení.