Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVenčení
Autor
Musaši
Venčení
Na fasádách už převládá
čtvercová sídlištní tma
Chvíli vždy podržíš v paměti
obrysy nespavců
vystřižené ze záclon
než se dál necháš vláčet psem
od lampy k lampě
po značkách
jak nesvéprávný turista
V šachovém turnaji
vyhrává černý nad bílým
A v tobě ?
Nad dalmatinem
se klene
puntíkované nebe
12 názorů
Radovane ,
i když ta báseň na první pohled opravdu vypadá jako střípek dobového civilismu , jak míní Zbora , ve skutečnosti je to báseň neosymbolistická ,v níž pes dalmatin je symbolem id - podvědomí ,živelnosti ,která nás táhne na šňůře třeba i tam , kam nechceme .
Radovan Jiří Voříšek
23. 10. 2018Jo, je to nabyté jako akumulátor
I onen, až impresivní okamžik, je vytěžen dokonale barvitým pocity i dějem
Báseň je opakem nudy, ato každý verš
Díky ,Kolobajdo . O dalmatinovi je i moje haiku "Negativ" ,které se dostane na panel zítra.
Qíčalko,
má šachová partie už je prohraná. Nikdy nemohu vyhrát ,proto jsem hru vzdal. Černý - v tomto případě Mauria vyhrává.
Josephino ,
ta básnička je sice od a do z vymyšlená ,,ale je fakt ,že jsem dlouhá léta na různých sídlištích bydlel.
Zboro ,
díky za chválu a výběr. Ale ta básnička není až tak prázdná a civilní ,jak na první pohled vypadá. Je součástí mé sbírky Les ,kterou jsem tady začal zkusmo po nějakou dobu uveřejňovat. Je to tak trošičku parafráze na "Les" Jitky N.Srbové.. Kdybys měl občas čas se na můj "Les" mrknout,velmi by mě zajímal tvůj názor..
Milý civilní text. Ta atmosfera je jak vystřižená z čtvercové sídlištní tmy :) Potěšila. Dovolím si zkusmo výběr.
ty jsi jak náš soused odnaproti, co v noci venčí svého psa v županu ;-)