Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte semlčení kruťátek
Autor
Lyryk
mlčení kruťátek
krutě mlčeli čtenáři svatí
tak jako moje máti
když jsem ji informoval o svém bás nictví
spal jsem popsaný básněmi
byly to noviny o hvězdách
když vyschnul bezdomovcův bar
a žízeň pokračovala vše na co jsem myslet měl
a nemyslel
a teď se vpíjí krev toho vnitřního souboje
do trvalé vnitřní brány
báseň pohltila báseň
nezbylo z ní ani slovo
kanibalsky se olízla
vítězná skladba smyslu
tak mnohoznačná ve svém jedinečném číslu
8 názorů
Hodil jsi do placu svoji bystu a prováděl s ní alotria.
(když sem čet starýho Rendla, řekl jsem:,,hovno"..)
Většinou jsem ukecaný jako Švejk , ale když si dnes čtu , co je aktuálně na seznamu děl , spíše jen mlčím nebo jen zlehka mňouknu jako krut´átko.
Líbí se mi druhá a třetí sloka . Čtvrtá a pátá sloka mi naopak připomenuly jednu z mých tvůrčích metod. Některé své básně velmi dlouho cizeluji , přičemž jejich podstata zůstává stejná , jindy ale třeba starší báseň rekonstruuji tak , že nová báseň začíná požírat tu starou jako larva lumka motýlí housenku , takže z housenky nakonec nevyletí motýl ale lumek .Takovéto "chiméry" někdy ale mívají úspěch . Nevím ovšem , jestli by mohl nový styl psaní takto postupně vytlačit starý styl psaní , jestli by se ve starém básníkovi mohl uhnízdit básník nový , který by ho vyžral zevnitř a nahradil . Myslíš , že by to bylo možné ? Tip.
Rendle ,
a ty si myslíš , že dnes vůbec existuje nějaký básník , který by nepsal hlavně kvůli svým nezpracovaným komplexům ?(Jung by řekl kvůli "stínu".) Hrdina , který "dospěje" si obuje papuče a lehne si na pec .Dnes se hrdinové přestěhovali do literatury fantasy a do komiksů. Být hrdinou už není in - vždyt´- co by na to řekly feministky ?
Marcela.K.
23. 11. 2018Někdy je lepší mlečet ;-)
Originální kruťátka místo jehňátek:-) - známe je všichni, to mlčení, je jiné než mlčení maminek...jejichž víra v nás je neochvějná, vědí, že nejsme bás níci, ale snící :-)
Hraješ si s protiklady, vyhledáváš nové významy a novotvary...lyrika je ti vlastní:-)
Ráda jsem četla.