Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seIV/
Autor
atkij
červený šátečku ...
točí se za hlasem
po osmi desítkách roků fakt sluší
a bio bavlna vyhrává s kanvasem
ten váže vzpomínku na malou holku
kryje i důrazní dějový zásek
v obrazu zrcátka
na nočním stolku
odzírám z mimiky myšlenek – vrásek
jež ani ... já nevím proč?
nepřehluší
13 názorů
třeba tohle mi přijde lepší než ta trojka. zkusím se trochu vysvětlit -
zas se tu vlastně rozemílá jeden obraz, ale funguje to na mě líp - i když báseň v podstatě ilustruje to, co je v těchhle procesech "nejvíc vidět".. ale můžu to brát že "vidět a nevidět" tu je jedno téma, že prostě se budeme pohybovat na povrchu (viděné je povrch)
tady je to pro mě docela dobře orámované písničkou, která nabízí možnost - že já nevím proč může být skutečná (vtíravá) otázka (proč se to stalo) a přitom v tom není lítost ani výčitka, naopak ten obrázek působí do jisté míry "roztančeně" a smířeně.
uvažuju, jestli ta možnost dvojího čtení závěru je spíš obohacení, nebo zbytečnost.. myšlenky nepřehluší otázku, otázka nepřehluší myšlenky, může v tom být smířlivost i zdání smířlivosti i výraz bolesti a neklidu.. ale v podstatě je pro mě ten závěr příliš "bombastický" hlavně tím sjednocením myšlenek a vrásek.. ale celkově je pro mě na tomhle textu dobrý, že příliš neupozorňuje na vážnost situace, ale ani ji neshazuje.. něco mi přijde docela krkolomně napsaný, třeba "kryje i důrazní dějový zásek" (byť významově mi ten moment přijde čitelný)
Navíc to nepoznáte ani z komentářů. Někdy prostě lidi nemluví a nemusí to souviset s ničím a se vším.
Dám taky písničku...
https://www.youtube.com/watch?v=DmrqMBLSUJY
Možná to není punk, ale je to básník.
Mrzí ma to, že si to zobrala takto. "druhá sloka "- vizuálne by sa tuším dala aj takto nazvať,explicitne teda-od po osmi desítkach...-ale myslím, že fakt o tomto sa baviť nemusíme. Pozri, ja nevynášam "ortiele ". Interpretujem svoj pocit z textu, v mojom vnímaní a čítaní jednoducho cítim istú nezrovnalosť tak, ako som ju interpretovala v prvotnom komente. Nepotrebujem, aby si text vysvetľovala, rovnako ako nepotrebujem vyvolať v tebe postoj " nestydím se ". Ak si to zobrala takto, tak ma to naozaj veľmi mrzí. Ty si autor, ty si spätá s týmto textom. Ja som si mohla zobrať iba toľko, koľko som v tom našla.
Ospraedlňujem sa za svoju odvahu.
Mne sa veľmi zaliečal ten motív červený šátečku-ja nevím proč- veľmi precízne zadelený do veršov. Vykreslený obraz, spomienka,smútok- bolesť nastolený do štandartnej polohy- čo mňa veľmi mrzelo, bola asi moja neschopnosť vysporiadať sa s druhou slokou-nesedela mi tam výrazovo, tá myšlienka si možno žiadala lepšie zakomponovanie, výstavbu- prišla mi taká "až hlučná "- nesúladiaca. Určite by som tam privítala poeticky "silnejšiu " textúru. Mrzí ma to, ale toto mi teda nejako nesadlo- a pritom motív "detskej " pesničky- bol pre mňa návnadou..Prepáč