Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVyznávání
Autor
sir Ravenwolf
V podvečerní hodině,
za severního větru,
vrací se muž k rodině,
ve svém potrhaném svetru.
Zmoženýma si rukama,
otevírá dveře,
svým unaveným pohledem,
zas pátrá po nevěře.
Žena v koutě schoulená,
třese se a brečí,
dnes znovu bude mlácena,
o tom výraz muže svědčí.
Houpavým krokem přichází,
vlasy její chytá,
kdo pomůže jí z nesnází,
když matka má být bitá.
Ten zápach rumu na tváři,
ten stahuje jí hrdlo,
v očích úlek zazáří,
když pět prstů v pěstí ztvrdlo.
Jedna rána za druhou,
objevují tělo,
jí ruce za to nemohou,
že ostří mu v bok vjelo.
Na zemi se v kaluži,
dvě krve spolu mísí,
každému co si zaslouží,
však teď čí sirotku, čí jsi?
8 názorů
Sire Ravenwolfe ,
sir Robert z Locksley ti moc děkuje za típek Lady Domině . Kdyby zůstal na živu ( to by ale musela Lady Domina obdržet alespoň 13 tipů ) ,na Písmáku by se objevil vemi starý autor . Autor z dvanáctého století .
sir Ravenwolf
16. 03. 2019spracovať tak pálčivú a závažnú tému týmto spôsobom je skoro "dehonestejúce." Je to príliš opisné, niečo v zmysle ľahkej oddrhovačky, ktorým základným motívom je opis násilia- chýba mi tam akákoľvek tvoja vnútorná konfrontácia, pohľad, postoj- obsahovo ostávaš iba na povrchu, ako by si si dal za úlohu prebásniť nejaké tri riadky z prednášky o náslilí, chýba mi hlbšia stopa, chýba mi pocit, emócia, bolesť,- je to jednoducho príliš plytké, príliš statické a priveľmi "ľahkovážne ".. Ohľadom formy už písal komentujúci nado mnou, takže sa nebudem opakovať.
Téma je vhodné spíše pro beletrii než pro poezii . Zpracovávat takovéto téma vázaným veršem bylo adekvátní tak před příchodem Máchy na scénu , počátkem devatenáctého století . Pokud by báseň v dnešní době měla mít smysl , musela by se změnit v parodii , ve zkarikovaného Erbena , nebo v podobně zábavný útvar . V této podobě je ovšem tak nějak mimo svou dobu .
Stárnoucí vlk
16. 03. 2019Metrum vázne, obsah prvoplánový a patetický, snad příště ;)
Radovan Jiří Voříšek
15. 03. 2019téma silné, příběh čitelný
poslední sloka najlepší
trochu báseň zlehčují nebo snižují kvalitu "knižní verše"
třeba - ostří mu v bok vjelo, ... o tom výraz muže svědčí
v básni je poznat příliš silnou snahu vše zrýmovat