Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRozuzlení
Autor
MarK.
10 názorů
Mně se to líbí celé a myslím si , že pátá sloka je boží . Mám pro ni přímo narcistické pochopení . Tip .
Zajímavá báseň. Možná má jiné kořeny, ale na mě působí jako samostatná, nenápadná Holanova vnučka. Verš není tak zcela volný, trochej s jambem se tu doplňují jako skuteční sourozenci. Jediné místo, které se vymyká, je zbytečné a ve třetím verši třetí strofy. Ta mimo to obsahuje časový rozpor. Celá báseň probíhá v přítomnosti, právě teď, ale tvar "odříkají" odkazuje jinam. Možná vznikl podvědomě - realizací rytmu. Přítomný tvar "odříkávají" by ale nijak neublížil. Čtvrtá strofa se nevymyká z kontextu a stylu básně, námitky čtenářů se týkají spíše málo poetického (líbivého) znění oproti předchozím strofám. Rým ve druhém verši odkazuje na bůhví proč oblíbený způsob rýmování v současné poezii. Zvládnou ho, a to ještě málokdy zcela dobře, jen ti nejlepší, většinou působí násilně, ba směšně. Málokdy má totiž nějaký důvod. Většinou je to pouhý kapric. Ale i tak mě báseň velmi zaujala.
Stárnoucí vlk
27. 03. 2019tak jo :)
Stárnoucí vlk
27. 03. 2019lhaní - dlaní, se nepříjemě rýmuje, možná by bylo lepší : po půlhodině lží )