Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePOSLEDNÍ SOCIÁLNÍ SÍŤ ZTROSKOTANCŮ
Autor
LOP
V mořích bez života
plavou plastové flašky
v nich jsou schovány flešky
na nich podivná realita
ale taky naděje
že to takto nemusí skončit
3 názory
Básnička mě oslovila, protože se o tahle témata hodně zajímám.
Část vědců dnes už píše o člověku jako o "šesté katastrofě" . Planeta prošla zatím pětkrát obdobím globálního vymírání druhů. Šesté globální vymírání způsobil člověk a jeho "antropocén" .
O planetu se nebojím, ta, jak říkáš, se o sebe postará sama a po svém. Jenom jsem se zamyslel nad tím kam se řítíme (zajímavé slovo v této souvislosti) my v této civilizaci. Myslím si, že vší tou elektronikou do slepé uličky, a to je škoda promarněné příležitosti učit se být duchovně živočišnou bytostí v tomto vtělení. Jen tak pro zajímavost naše základní živočišné potřeby a tudíž i priority: bez vzduchu člověk vydrží nějakou tu minutu, bez vody pár dní a bez jídla pár týdnů. Takže si přeji, ať lidé nemizí z této planety. ale raději ať se na ní naučí prostě bydlet jak na správném čundru.
Jinak jsem rád, že tě báseň oslovila.
Nemusíš se bát LOPe. Ekosystémy v oceánech jsou zhruba od hloubky 100m velmi stabilní. Až zmizí z téhle planety lidé a kvůli nim asi i všechno živé na souši, evoluce se vrátí na souš znova. Tip za enviromentální básničku.