Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVečírek
Autor
Umbratica
Už v náladičce
si vyměňují slova
jak barevné známky
z dětských alb
možná i sněží konfety
do číší šampaňského
když si hráč připíjí třpytem
než vloží do hry srdcové eso
vytažené z manžety
Alkohol proměnil okolní zvuky
ve vzdálený šum
a okázalost převleků
stavěná na odiv opilým očím
přiznává
půjčovnu masek na jednu noc
Ta co si přisedla
je možná jediná
skutečná
uprostřed herců a kulis
navrací obsah
do prázdných slov
marnotratného mluvky
a učí hráče
nemyslet na výhru
jen na krásu nezvyklé hry
která počítá s budoucností
11 názorů
Silene,
vím, jak máš ráda craze vázané veršíky a proto jsem tobě a qíčalce napsala básničku Bláznivý krejčí. Je taky psychologická, možná víc, než by se na první pohled zdálo. A psychologická je taky básnička Sněhurky a lovec. Tak trochu mne k ní inspiroval jeden Čapkův apokryf , a sice ten v němž se svůdce Don Chuan zpovídá na smrtelné posteli. (...) A když už jsem byla u těch apokryfů, tak jsem si taky střelila od boku jeden svůj- Apokryf jen napůl. Je to báseň poměrně dosti feministická, což u mne nebývá zvykem, protože jsem paleokonzervativní.
Phil,
já jsem strašná pesimistka a v Hollywoodu by mě určitě jako scénáristku nechtěli, to spíš v Rusku. ...Ale je přece krásné mít naději. A já sama se učím mít naději.
dievča,
někteří muži - hráči ve skrytu duše touží být převychováni a napraveni a možná touží být "opravdoví "... Ona si masku nasazovat neumí a to je dobře.
Danny,
není moc lidí, kteří věří v budoucnost, ale já jsem původně autorka beletrie a vím , že děj musí stále pokračovat dál. Je krásné , když se člověk těší na to, co bude dál.
Velmi psychologické!
Přesto se kloním k Siestě, kterou bych pojmenovala pro svou interní potěchu jen tak, jakkoli samozřejmě respektuji důvody dvouslovného názvu.