Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seděda na JIPce
Autor
atkij
krájí si kůrku
rybičkou - pod vlnkami
monitoru JIP
děda na JIPce -
bratrovi také netykejte
říká mu sestra
11 názorů
Líbí se mi ta první. Možná pro tu všudypřítomnou rybičku, kterou nosila v kapse a jak se uměla zabodnout do hlíny...s těma vlnkama monitoru to nemá chybu. Pro mne.
Děkuji všem za čtení.
Teisane, díky za Tvůj přístup k mým haiku textům. Vděčné téma - to je otázka. Jelikož beru témata, tak jak mi v reálu přichází, dalo by se o tom polemizovat. Ale chápu, jak to myslíš a možná Ti dám v budoucnosti ještě více za pravdu. Osobně jsem mnoho nemocničních haiku/senrju nečetla. Což je má neznalost:)
Cal, krásně jsi mi napsala a přijímat se samozřejmě stále učím, i když mi to jde ještě ztuha. Srovnávám se s možnostmi změn velice pomalu.
KK, přesně jak píšeš. Děkuji.
Kočkodánku, ach má sebereflexe, je s ní potíž:))
Gora, dadadík - díkdík:)
Snake_01, děkuji Ti za kritiku. Tentokrát jsem již dala kireji záměrně doprostřed verše, jako kontrast dvou prostředí, které korelují pouze významově.
Když na to přijde:
kůrku si krájí rybičkou -
pod vlnkami monitoru JIP
Souhlasím s teisanem, hduhý text je lepší než první, má v sobě polozakrytý nápaditý příběh - a zároveň jde o plynulý a jazykově nenáročný text. Za něj Tip. V tom prvním mi opět trochu překáží kureji uprostřed verše.
Jituš, jako zdravotnici mi je velmi blízké, zvláště druhé považuji za lépe zpracované... v prvním dost podst. jmen :-)
Jitko, to druhé samozřejmě není o tobě, ani náznakem nic nenaznačuji. ;-)
Drží si půlku
au! kous mě pejsek, mami
klid, zas bude líp
Ještě i tip chce
autoru vědět dejte
aby psát přestal
;- To sa dá vymyslieť? To sa musí stať, či sa mýlim?
Vděčné téma, vděčné prostředí...tady dvě ukázky z pera českého autora (LDN).
V důlku
za klíční kostí
škraloupy kakaa.
"Di do prdele",
byla poslední slova
chlápka na trojce.
Máš to dobré, zvláště potom to druhé. Směr (cesta) - kterým ses vydala - je ok...sice v haiku světě opět nic nově převratného, ale aspoň neustrneš na pípajících (nebo co to vlastně dělají) cvrčcích, motýlech, pampeliškách, padajícím listí na podzim, pavučinách atd.
TP